Goedkoop, flexibel serieel protocol converter UART/SPI/I2C

B

bobsanjose

Guest
Hallo, mijn taak nu is om de beste oplossing te vinden voor twee soortgelijke aanvragen 1. Laagste kosten converter van UART naar I2C en met de flexibiliteit om SPI hebben daar ook. Als SPI en I2C zijn sync. interfaces, de vraag is als ik een 8-bit te vinden met goed genoeg interne oscillator in temperatuur en spanning beter te zijn dan 2,5% nauwkeurigheid. De UART zal niet sneller gaan dan 115200, moet I2C gaan 400 kbit / s en SPI in hetzelfde bereik. 2. Snel te kunnen converter Dit zou een dubbele UART voor het uitvoeren van de UART SPI bij 921,6 kbit / sec. Hier I2C mogelijkheid moet daar ook en ik ten minste twee datapakketten van 128 bytes buffer voor elke omzetter. Uw hulp zou worden gewaardeerd en wat informatie over de prijzen van de voorgestelde oplossing laten we zeggen 1k stukken zou helpen om een ​​beslissing te nemen. Bedankt, Bob

Dank je Aubrey, was ik meer te denken langs de lijnen van een microcontroller doen het werk. Ik keek op een 8-bits micro's voor optie 1 en verwachten dat een snelle 8-bit gebruiken of een goedkope 16/32-bit voor optie 2. Dus, 8-bit micro's zijn goedkoper dan die van een brug en ik zou graag willen weten wat goed is voor dit doel. Hoewel ik weet dat Philips microcontrollers goed, ik wist niet dat er een veelvoud protocoll converter. Bob

Bob, ik weet zeker dat er veel micro's die voldoen aan uw eisen brug. Ik wil graag de Cypress PSoC aanraden, omdat de perifere set is ingesteld bij het opstarten en zo hoeft u slechts een deel op voorraad. Afhankelijk van hoe u ervoor kiest om het op te zetten en binnen de bron constarints van de chip kunt u veel I2C/SPI en UART combinaties. Een uniek kenmerk van de PSoC is dat je dynamisch kunt de configuratie te veranderen zodat onder bepaalde omstandigheden kun je dan een UART naar I2C brug te hebben en te veranderen in een I2C aan SPI in het midden van het programma. Naast de Cypress website, is er ook een zeer goede website gewijd aan de PSoC hier http://www.psocdeveloper.com/index.php -Aubrey

is er een goedkope ontwikkeling voor PSoC? - Laatste keer dat ik keek was het niet erg goedkoop. Een probleem met veel micro's is dat I2C, Serial I / O en SPI delen vaak dezelfde middelen (zoals pinnen). U kunt slechts kiezen een. Vooral de kleinere / goedkopere. De Atmel ATmega128 maakt gelijktijdig gebruik van alle drie, IIRC. Sommige van de 18F PICs zijn ook op die manier.

Bob Helaas is het woord "goedkoop" is een relatief begrip. Mijn gebruik van het apparaat is gerelateerd werk, zodat de VS 599 dollar redelijk is vooral omdat het de C-compiler licentie omvat. Dit is zeker veel goedkoper dan de officiële Microchip tools. (Dit is voor de 28 pin apparaat. Het kan nodig zijn een van de adapters op ~ $ 75 voor een paar als je een apparaat met meer pinnen.) Van alle apparaten die ik heb gebruikt, en ik ga terug naar voor de Intel 8080 en RCA1802 de PSoC heeft de flexibele I / O-structuur. In veel opzichten is het een veel weg van een PLD / FPGA in dat je de analoge en digitale modules te plaatsen in de interne array en de route van de interne pinnen om de werkelijke pinnen op de output. Zoals ik al zei, deze configuratie is ingesteld in het RAM-je kunt eigenlijk de logica modules en hun verbinding dynamisch te veranderen met de buitenwereld. De gebruikersinterface (PSoC Designer) waarmee u het instellen van deze configuraties is gratis en kan gedownload worden van Cypress-alleen de C-compiler heeft een licentie, zodat u kunt controleren om te zien of je kunt het aan uw behoeften. -Aubrey

Hi Aubrey, de PSOC ziet er interessanter dan ik dacht voorheen. Ik vond een mooi microcontroller, de LPC916, die alle 3 interfaces op chip heeft. Ik kan gebruik maken van de geïntegreerde on-chip oscillator ook. Tools zijn vergaand professioneel en met een kit van Keil MCB900 of iets dergelijks, kreeg ik te horen van de 4k C-compiler is volledig functioneel en ik hou echt van de Keil tools voor 51. Dus zal de systemen heel eenvoudig zijn, geen externe oscillator, omdat de spec geeft een beter dan 2,5% ten opzichte van temperatuur en voltage. Niettemin zal de PSOC op mijn shortlist voor mogelijke toekomstige projecten, lijkt echt netjes. De belangrijkste disadvatage is de CPU die ik weet niets over, en het lijkt niet om hoge prestaties te zijn. Met 2 uur per instructie de LPC900 lijkt effectiever en bevat alle hardware-interfaces en wordt geleverd met een uitstekende tools. Voor een snelle optie kan de LPC2101 een groot apparaat. Prestaties meer dan nodig is, 8k Flash en 2k SRAM zijn zeker genoeg voor een mooie brug en de prijs voor 100 stuks op Digikey is minder dan 2 dollar, dat lijkt nogal een koopje. Als iemand weet een betere oplossing dan een mooie 8-bits micro met alle 3 de seriële interface in hardware en een ARM micro die ook alle 3 de interfaces en de snelheid meer dan nodig is, zal ik nog steeds te bekijken deze draad. Nogmaals bedankt voor uw feedback, Bob

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back