Goede OPA voor bandgap verwijzing circuit

C

cliffj

Guest
Hoi, jongens

Zoals u kunt zien in het schema, is er een OPA gebruikt in dit bandgap ontwerp.De post silicium validatiegegevens Ik heb voor gelijksoortige vormgeving is in principe prima.Ik bedoel het kan goed werken met wisselende stroomvoorziening of temperatuur (<5mV van 2 ~ 5V en 0 ~ 100degree).Maar het probleem is dat de uitgangsspanning van de bandgap is niet hetzelfde uit sterven om te sterven.(1.1 ~ 1.3 bijvoorbeeld).Heeft iemand dezelfde expericence over deze kwestie?Ik bedoel, als OPA compenseren, of het PSRR, of er moet een lage impedantie buffer van de OPA gebruikt enz. ..Gelieve helpt me dit probleem op te lossen.

klif
Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

Er zijn heel veel fabrieken die van invloed zijn op de uitgangen van de BGR, zoals het apparaat incongruenties, proces variaties van Rs.Soms trimmen schakelingen worden toegevoegd voor de vaststelling van dit soort problemen.

M12 verbinding ziet er heel vreemd.Ik denk dat zouden er ongeveer als power-on-start-up.Ik denk niet dat dit schema zou moeten werken op 2 ~ 5V.Als de spanning tussen de bron en de poort van M12 zal meer dan Vthp wordt ON.Maar het mogelijk wanneer Vcc wordt verhoogd, maar Vout niet veranderen.Kortom wanneer Vcc-Vout> 2 * Vthp.Vout gevolgd door Vcc.

Als simulatie toont aan dat

VDD-Ve, p-Vdsat, p-Ve, p <Vbdg

Vervolgens M12 is goed ontworpen.Anders simulatie wil dit effect.Een bron van de wafer verspreid zou kunnen worden van het effect van contact met weerstand of emitter weerstand van de k * T lus.Dus maken een analyse van de k * T lus met inbegrip van de verspreiding op contact weerstand en uitstoter reistance

kunnen worden gecompenseerd spanning van opamp.

Daarom zou je ontwerp laag gecompenseerd opamp. (bipolaire opamp of groot formaat CMOS opamp)

Ik denk dat het gevolg is van vele factoren, zoals opamp gecompenseerd, dc winnen, bandgap spanning variatie ....enz. Dus in de literatuur zijn er een aantal kranten over de kromming compensatie voor bandgap spanning.

Ik heb dezelfde exprience.
Probleem is majorly op de gieterij einde.Het proces kan niet erg stabiel.
Problemen kunnen worden volgende:
1.Mismatch in apparaten
2.Opamp Offset
3.Sheet weerstand variatie van weerstanden
4.Benadrukt geïnduceerde wanneer die wordt gesneden en ook tijdens de verpakking

Meestal is dit bedoeld als een initiële nauwkeurigheid van een verwijzing

In mijn opinie, VO moet ongeveer 3 keer 1.2V, dat is 3.6V of hoger voor de lage temperatuur coëfficiënt.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back