GK OpAMP probleem

P

Phaedrus

Guest
Hallo,

Ik heb een probleem met het gebruik van een GK OpAMP (met behulp van LM324) in eenheid krijgen.Ik moet voor het meten van de spanning van 0 ~ 2.5V van een elektrochemische cel.
Ik gebruikte een mV bron tot Voorontw controleren van de apparatuur.Ik was in staat om te lezen en weergeven van het juiste voltage.
Maar als ik verbind de elektrolytische cel, de spanning wordt weergegeven als maximum.
Ik probeerde het loskoppelen van de R76 (1M) pullup maar het probleem blijft.Pad8 en Pad9 zijn shorted.I kan geen trek S11-1 rechtstreeks op de grond.Dit omdat de grond pad heeft een actuele betekenis weerstand aangesloten in een ander deel van het circuit.
Alle ongemarkeerde weerstanden in het circuit zijn 4K7.
Ideeën zouden worden gewaardeerd.
Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

Je hebt slechts een gedeeltelijke schakeldiagram.Je moet het toevoegen van een gelijkwaardig circuit van de gemeten factor.
Bent u zich ervan bewust dat de ingangen van de LM124 hebben bias huidige en noodzaak aan te sluiten of andere manier aan de grond met een niet te hoge weerstand?

Hoi,
Koppel alle verbindingen met IC18B.Ground input van R72.Verwijder R75.Sluit pin 1 van de S11 naar baan via 10k weerstand.Het zou moeten werken voor je.Je kan de output van IC18A alleen.

Groeten,
Laktronics

Hi Strabush,
Bedankt voor de beantwoording.
De input is een elektrolytische cel (Spanning bron) met een hoge O / P impedantie.Ik kan geen inschatting maken van de impedantie, maar ik kan het meten van de spanning met een multimeter.
Kunt u mij vertellen welke pinnen van de OpAMP moeten worden geaard en wat zouden de weerstand in het pad.
In de huidige setup, alleen Pin5 van de Opamp is rechtstreeks aangesloten op de grond.
Ik gebruik LM324 quad OpAmp en niet LM124.Toegevoegd na 9 minuten:Hi Bharath,

Bedankt voor het idee.Ik zal proberen.Ik had draad omwikkeld dit circuit en probeerde het.
Het werkte prima, maar nu werkt niet na het maken van de definitieve PCB.I niet over de draad omwikkeld boord te steken controleren nu.

Er
is een gebrek aan duidelijkheid met uw route op verschillende punten, naar mijn mening.

- Ik zie niet wanneer en waarom een differentiële versterker is eigenlijk vereist.Dat kan het geval zijn, indien uw sensor heeft een andere huidige pad naar het circuit of een externe deel verbonden is, bijvoorbeeld door een vloeistof is ondergedompeld
inch
- Ik vraag me af wat de sensor impedantie.

OP.

Sommige eletrochemical cellen hebben een aantal 100 MOhm of zelfs hogere impedantie, die speciale FET electrometer
OP.Velen willen een OP met een lagere input huidige LM324 dan toch.

- Wat
is de LM324 voedingsspanning?

- Waarom een sensor-terminal is verbonden met 5 V op 1 MOhm weerstand?

Hi FVM,
Bedankt voor uw interventie.
De cel heeft 3 elektroden zoals vastgelegd in de diagram.There is een variabele spanning indruk over elektroden A en C bij GND via een 1E weerstand.
De spanning tussen B en C wordt gemeten en constant gehouden door de variatie van de spanning tussen A en C (0 ~ 24V).De gemeten spanning zou tot een maximim van 2.3V.
De 1E weerstand is voor het meten van de huidige stroming (0 ~ 25mA) en kappen zij tijdens de test.
De voedingsspanning voor LM324 is / - 5V referentiestandaard GNDA.Ik kan niet elke bron JFET quad opamps opgegeven voor / - 5V, zoals TL054.
De 1 Mohm weerstand is voor sensoren dat er geen elektrode is aangesloten en weergave "OPEN"-bericht als de spanning boven 2.3V.Anyway Ik verwijderde het geen verbetering.
Zoals ik al zei heb ik geprobeerd dit circuit en het werkte fine.It nog werken als ik een externe spanning inbreng van een mV kalibratiemateriaal of als ik een aardappel cel (ongeveer 0.8V). Ik denk omdat ik een nieuwe elektrode nu, de impedantie groter is dan de oudere die ik heb getest voordat.

Sluit R75 tot de grond in plaats van 5 V en meet de spanning output van IC18A (PIN1) aan de grond met een voltmeter.Wat krijg je met een cel is aangesloten en losgekoppeld?

Sluit de voltmeter in de punten B en C met stroomvoorziening aangesloten en losgekoppeld.Wat krijg je?Sluit 1M weerstand tussen B en C en herhaalde metingen.Rekening houdend met de typische voltagemeter input weerstand van 10M moet je kunnen aftrekken cel weerstand.

Wat zijn elektrodematerialen?Wat is de oplossing in de cel?Elektroden zijn bekleed met AgCl?

Wat zijn celwanden van gemaakt?Zijn er andere voorwerpen in de cel naast uw elektroden?

FVM er al op gewezen dat met jumper PAD8-9 merendeel van de ciruit is nutteloos.Het werkt gewoon als een buffer van SL11-2 bij de verwijzing naar GNDA.

Om te ontwerpen elke betekenisvolle circuit moet je weten wat je maatregel.Als u hulp nodig hebt ook zo veel mogelijk details.Foto van cel setup, hele circuit inclusief gedeelte waar u regelen de spanning van de cel, meten stroom, stroomvoorziening afdeling ...

Het is zeer waarschijnlijk dat uw cel impedantie is veel hoger dan 1M en u behoefte aan een betere route.In dat geval zou u zeer kleine stromingen betrokken en moet u letten op elk detail.

Sinisa,
Hartelijk dank voor uw antwoord.
Ik zal de test setup verder:

Er zijn 3 elektroden, zoals aangegeven in mijn vorige post.
Een elektrode wordt platina van 5mm
sqElektrode B is een kalomel elektrode
(http://en.wikipedia.org/wiki/Saturated_calomel_electrode)
Elektrode C is een stalen plaat van 10mm
sqDe elektrolyt is een gemeenschappelijk zout oplossing 3%
v /
v in een glazen pot, waarin alle drie zijn ondergedompeld.Er zijn geen andere objecten in de cel.

Ik aangesloten R75 (10M, 1%) tot de grond.Ik gebruikte een 10M in plaats van 1M tot vermindering van het laden op de kalomel elektrode.
Met geen macht gegeven aan de cel (dus geen spanning op Elektrode 1),
Op pin 1 (IC18A) krijg ik 0.09V, At pin8 (IC18C) krijg ik 0.094.
De LCD display op mijn eenheid varieert van 0,103 ~ 0,086. (Als ik het kort de ingangen mijn beeldscherm is stabiel op 0,004 ~ 0,010).

Met de stroom aangesloten en spanning op 1,5 V, het circuit blijft 1,484 ~ 1,531 zoals gemeten door de variatie ADC.This "lijkt" te zijn ten gevolge van lawaai dan het effect van de controle action.If ik contact met de sonde multimeter de spanning druppels naar 0.9V voor de controle opnieuw actie stimuleert de cel spanning om de 1,5 V.

De drive-circuit voor het voeden van de cel wordt besproken hier:
http://www.edaboard.com/viewtopic.php?t=323605

U hebt probleem in het totale ontwerp.

C-elektrode moet worden op uw 0V potentieel, terwijl de huidige moet worden afgelezen 0.1E weerstand als negatieve spanning in uw huidige meting.
U hoeft niet diff amp als FVM gewezen.Maar je moet hoge impedantie ingang.
U hoeft enkel de buffer en hier is hoe je dit moet doen:

Gebruik LMC6062 of simillar.
Gebruik alleen een versterker in plaats van uw IC18B
Plaats de korte in plaats van R59
Verwijder diode van ingang
Verplaats weerstand R75 vóór R57, sluit deze aan op 0V een verandering waarde 100M of hoger
Sluit condensator 0V plaats van 5 V, gebruik film condensator lees veiligheidsinformatieblad en kies er een die zeer lage lekkage, zie WIMA website.
Output is de output van deze buffer.

U kunt gebruik maken van tweede versterker in LMC6062 voor de huidige signaal.

Zorg ervoor dat u ring bewaker rond uw input van de output van de buffer, ook aansluiten cel met triaxiale kabel die midden dirigent verbonden is met B-cel en innerlijke schild is aangesloten op de uitgang van de buffer door weerstand van enkele honderden Ohm.buitenste schild moet verbinding maken met 0V.

Lees op de bewaking van technieken en electrometers als u niet zeker weet hoe u dit moet doen.

Hi Sinisa,

Ik hoop dat dit goed is?Ik kon gebruiken CA3140 zoals het is avlbl lokaal hier.

Ik heb geen begrip voor uw suggestie over de negatieve huidige meting deel.Kunt u me naar een circuit idee voor dat?
Ik gebruik een 1E weerstand aan de lage kant voor de huidige measurement.Would deze lage kant huidige sensing niet werken in een installatie van dit type?

Ik denk CA3140 wordt geldboete.Guard moeten incircle rond R4 en alle Elektrode B aansluitingen op PCB's en moet worden aangesloten op innerlijke schild van triaxiale kabel boord cel.

U dont behoefte weerstand tussen elektrode en 0V.

Voor de huidige zin weerstand:

U hebt twee stroombronnen, het voeden van een cel en tweede symmetrische ą5V voor uw elektronica.Voedingsbron die bevoegdheden cel moet worden verbonden met een elektrode en weerstand 1E.Enige verband tussen de twee krachtbronnen moeten ten elektrode C wanneer u verbinding maakt 0V uit uw ą5V stroombron.Op die manier spanning lezen van de zin weerstand zou negatief zijn en door middel van omkeren versterker kunt u spanning leesbare door uw ADC.Dit omkeren versterker moet worden gecompenseerd lage en lage ruis.Als je het niet erg 25mV fout die u kunt gebruiken als u verbinding heeft eerder.Misschien kun je aftrekken fout veroorzaakt door zin weerstand in de micro, zodat u niet hoeft te gebruiken hierboven beschreven methode.Dus Ucell = UB-gelen.
Laatst gewijzigd door Sinisa op 15 sep 2008 6:02; bewerkt 1 keer in totaal

Hi Sinisa,

Eigenlijk wordt de weerstand tussen de elektrode en gemalen is 0E (een dummy weerstand) net te bedriegen de PCB-pakket als het niet mogelijk dubbele netto-namen voor de GND netto.

Maar natuurlijk de 1E zin weerstand is er zoals in de vorige cel diagram.Ik ben het meten van de huidige en vinden dat voor een 1,5
V instelling voor mijn cel de huidige is ongeveer 1 mA ~ 10 mA (dwz 1mV ~ 10mV drop).Dus ik denk dat de waarde kan worden toegevoegd dynamisch om het momentane B cel spanning.

De aarding is een beetje verdacht currently.I hebben 2 gemalen vlakken weten.een AGND waar alle analoge deel is connected.This bevat de / -5 gronden voor de opamps en de cel voeding grond.Er is een DGND de grond met alle micro-en digitale gedeelte (toetsen, LCD etc etc). Beide zijn aangesloten ay een punt onder de ADC.
Voor de cel, ik trek een enkele draad van stroomopwaarts van de zin weerstand te elektrode C.
Ik krijg een variatie van / - 30mV, ik moet nog controleren of de variatie is te wijten aan de controle-actie of het geluid in de setup.
De toegestane is / - 50mV dus ik denk dat ik doe ok, maar een altijd graag opruimen zo veel als mogelijk is.

Alleen toe te voegen, ik had typfout, schild moet omringen B elecreode niet C. ..

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back