Gewone schakelaar vraag

P

Perk

Guest
Zo simpel ben ik bijna te verlegen om te vragen.Bijna ....

Dus ik ben op zoek op het kopen van een aantal wissels en zie ik de meeste van hen zijn beoordeeld op 1 versterker op 250V.Basis theorie zegt dat de schakelaar kan 250 W. ... dus ik neem aan dat het veilig is om 12 ampère via dat dezelfde schakelaar op 12 V.

Thanks in advance for your help.

- Chris

Voor de contacten, normaliter, de maximale stroom en spanning voor DC en AC werking is opgegeven.Tuimelschakelaar contacten maximale spanning en stroom beoordelingen voor AC en DC operatie.Een typisch tuimelschakelaar kan minder gelijkspanningsbron dan wisselstroomvoeding op de nominale stroom, bijvoorbeeld een schakelaar kan worden beoordeeld op 5 A voor 125 Vac of 5 A voor 28 Vdc.
De reden voor het verschil is dat wanneer de contacten zijn gewoon geopend, de huidige zal blijven (kort) aan boog over, die de neiging om te branden en put het contact oppervlak.AC zal boog minder dan DC voor dezelfde spanning omdat AC gaat naar 0 V tweemaal per cyclus.

Nonono ....Beide maximale beoordelingen moeten in aanmerking nemen.Dit betekent dat wanneer de schakelaar op de maximale stroom door kan worden 1A, en wanneer het contact is uitgeschakeld,
is de maximale spanning tussen contacten kunnen worden 250V.De maximale stroom wordt bepaald door de fysieke dimensie van het geleidende deel van de schakelaar.Als u overbelastingsproef de schakelaar met een hoger dan de huidige maximale nominale stroom (maar niet te veel hoger), de schakelaar zal waarschijnlijk warmte, en je kans om de contacten aan elkaar, omdat van de elektrische boog.Als u door een zeer hoge stroom (laten we zeggen 12A in een 1A nominaal switch),
zult u waarschijnlijk smelt het contact.De maximale spanning is direct gerelateerd aan de afstand tussen de contacten en het type van de isolatie-materiaal, om te voorkomen dat de elektrische afbreken.

/ pisoiu

Bedankt voor uw hulp, maar ik ben nog steeds niet duidelijk op uw antwoord.

Ik ben van plan met behulp van de schakelaars op een veel lager voltage, maar zal duwen veel meer stroom door hen.De ratings Ik lezing inderdaad contact ratings.De meeste zijn VAC ratings.Zij specificeren 6 ampère bij 125V of 3 A bij 250 V. Dat is wat ik zou verwachten .... p = i * e.

Maar ik vraag of dit het geval zijn, zelfs als ik wil duwen 2x zo veel stroom door het als ze specificeren.Ik wil deze switch voor 12 ampère bij 12 volt.Lijkt mij dat dit zal wel goed als het wordt beoordeeld voor 750 watt en ik zal alleen worden gebruikt voor de 144.Maar aan de achterkant van mijn gedachten ben ik vraagtekens als het goed is uit het oogpunt dat ik ga een veel meer stroom door het dan ze spec'ing.En weerstand tegen arcing (hoger voltage toepassingen) is anders dan de verwarming effect krijg je bij het uitvoeren van 2x zo veel stroom door de schakelaar dan is het nominale voor.

Maar uiteindelijk lijkt het alsof het alleen zou moeten komen aan het totale vermogen.

Nogmaals bedankt voor uw hulp, ik zou nog steeds graag voor meer info in verband met mijn vraag.

pisoiu --
Ik lees uw bericht na mijn vorige antwoord.En dat was precies mijn probleem.Echter, alleen kijken naar mijn Jameco catalogus hier, ik zie ze specing het contact rating op (voorbeeld)

Onderdeelnummer 76523CL xref JMT113 A (at) VAC 6 (op) 125 & 3 (at) 250

Dat is de reden waarom ik vragen of het is gewoon een vermogen.Maar ik zou niet vragen als ik dacht dat het echt was dat eenvoudig.

Bedankt voor je hulp.

- Chris

Perk wrote:

pisoiu --

Ik lees uw bericht na mijn vorige antwoord.
En dat was precies mijn probleem.
Echter, alleen kijken naar mijn Jameco catalogus hier, ik zie ze specing het contact rating op (voorbeeld)Onderdeelnummer 76523CL xref JMT113 A (at) VAC 6 (op) 125 & 3 (at) 250Dat is de reden waarom ik vragen of het is gewoon een vermogen.
Maar ik zou niet vragen als ik dacht dat het echt was dat eenvoudig.Bedankt voor je hulp.- Chris

Analogie ...Bussmann Zekering

Beoordeling: 250VAC / 1A
U kunt deze niet gebruiken zekering ter bescherming van uw elektrische apparaten als de normale bedrijfsstroom van het elektrische apparaat is 110Vac / 10A.Spectra-Strip 0.05 "Flat Planar Ribbon kabel

Beoordeling: 300V / 1A
Het betekent niet dat je kan gebruik maken van de kabel aan op uw elektrisch apparaat dat vereist 12V en 25A.De spanning, bijvoorbeeld de 300V lint kabel, is om ons te vertellen dat de maximale spanning van de isolator (rond de dirigent) kan tegen voordat het breekt.In hoogspanningstransmissienetwerk toepassing, de kabel kan worden gekwalificeerd als 1KV / 1A, maar dat betekent niet dat u kunt gebruiken voor 1V / 1000A toepassing!

Dankzij een.Ik begrijp het concept.De belangrijkste reden was ik twijfel is omdat in het contact rating zij ging naar de problemen van de vermelding van twee beoordelingen.and 2 amps at 125 V.

1 amp bij 250 V &

en 2 ampère bij 125 V.

Probeer te kijken naar de spec van Matsushita / NAIS TX Relais in de figuur onderaan.Hoewel de Max.schakelvermogen is gegeven als 60W, betekent dit niet kunt u het relais te schakelen belasting hoger is dan 2A, ook al is de spanning lager is dan 30VDC.Het
is zoiets als SOA (veilige exploitatie oppervlakte) van MOSFET of IGBT.In mijn opinie, u waarschijnlijk kunt schakelen belasting van 4A, maar het relais
het leven misschien niet lang.
, probably you could find the answer in the book.

Als u dit boek Engineer's Relay Handboek, 5e editie,
waarschijnlijk kon je het antwoord in het boek.

and you can read it when you're free.

Sommige inhoud van het boek zijn gepubliceerd op http://www.leachintl2.com/english/english2/vol6/
en kunt u lezen wanneer u
bent vrij.Hebt u het vinden, pls aandeel.Bedankt.
Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back