Gevouwen cascode LNA - tunning circuit aan de werkelijke LNA

A

ansonyeap

Guest
hallo.Ik ben een student bezig met de gevouwen cascode LNA ontworpen door mijn leidinggevende om te werken aan 2.14GHZ.de LNA zijn vervaardigd en de chip wordt gemeten.de S-parameters gemeten gebleken dat er in afwijking van de gewenste spec.Ik ben verplicht om optimalisatie te doen over het ontwerp gebaseerd op het meetresultaat.

Maar ik heb ervaring met het interpreteren van de meetresultaten en weet niet wat de redenen die ervoor zorgen dat de S-parameters afwijken van de gewenste gebaseerd op het resultaat.kan iemand me helpen?Ik heb ook het gemeten resultaat.bedankt
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

Kunt u uitgebreid wat het verschil je krijgen ...???..
Ik neem aan dat het misschien minder worden gemeten winnen ....
U kunt werken aan uw mathcing circuits indien dit het geval is .... Ik coud niet voorspellen meer totdat ik weet dat de differnce ....in resultaten

oke.voor mijn post-layout simulatie van de S-parameters is als volgt

S-parameter S11 S12 S21 S22 NF NFmin
Waarde (dB) -9,63 -36,65 16,95 -14,96 1,17 1,11

op 2.14GHZ werkfrequentie.

maar het meetresultaat hebben aangetoond dat de piek van de S21 hebben verschoven naar 2.06GHz in plaats van 2.14GHZ die de gewenste set.De vallei van de S11 en S22 ook verschoven naar de 2.06GHz.de S12 is het erger.Stel dat het tot een piek hebben (bij-dB) op 2.14GHZ, maar in de meting niet beschikte over een piek.

Het belangrijkste verschil is dat alle S-parameters gemeten respons wordt verschoven naar links om 2.06GHz in plaats van 2.14GHZ.

suggesties over wat de oorzaken voor de verschuiving van de werkfrequentie aan de linkerkant in plaats van 2.14GHZ?voor de S21 (dB) is minder dan de simulatie is te wijten aan de matching probleem als ik weet.maar wat is de belangrijkste oorzaak die ervoor zorgen dat de antwoorden op verschoven?bedankt.

Ik heb gevonden (deed een LNA project ook) dat de parasieten zullen gevolgen hebben voor de midden frequentie.De parasitaire modellen zal sluiten krijg je maar een beetje tweaken is meestal noodzakelijk.U kunt proberen de aanpassing van de lengte van de obligatie draden door het bewegen van de dobbelsteen naar verschillende plaatsen in het pakket.Ik neem aan dat u inductieve degeneratie gebruikt.Ook heb je echt dat de LNA werken bij 1V?

ya.de LNA is ontworpen voor een lage voedingsspanning en is een inductieve gedegenereerde gevouwen cascode.

Je bedoelt dat ik moet werken aan de lay-out om de problemen op te lossen?zo ja, dan hoe kon ik weten dat de onderdelen die gewijzigd?bedankt

Wanneer u ontworpen de LNA heeft u alle parasitaire elementen: Bond draad inductie, lijmen pad capaciteit, knooppunt capaciteit?

Op deze frequentie 2,14 GHz Ik neem aan dat u gebruik maakt van de obligatie draden voor inductie.Je kunt niet veel veranderen, omdat uw chip is gefabriceerd, maar je bent heel dicht bij de frequentie die u nodig hebt.U kunt de lengte van de obligatie draden aan te passen de inductantie.

De S11 is gevoelig voor de bron-inductie en het is een smallish waarde.Soms moet je meerdere obligatie draden parallel aan de bron inductor tweaken.

Je moet nadenken over lawaai cijfer ook.Instellen van de bron spoel zal veranderen NF ook.

Als je wint een piek op de output gebruikt, kunt u de lengte van de band draad tussen de afvoer en het aanbod te verschuiven rond de piek van S21 frequentie.

Ik stel voor het uitvoeren van een aantal simulaties van verschillende aanpassingen van de lengtes obligatie draad.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back