Gevouwen cascode LNA - tunning circuit aan de werkelijke LNA

A

ansonyeap

Guest
hallo.Ik ben een student bezig met de gevouwen cascode LNA ontworpen door mijn leidinggevende om te werken aan 2.14GHZ.de LNA zijn vervaardigd en de chip wordt gemeten.de S-parameters gemeten gebleken dat er in afwijking van de gewenste spec.Ik ben verplicht om optimalisatie te doen over het ontwerp gebaseerd op het meetresultaat.

Maar ik heb ervaring met het interpreteren van de meetresultaten en weet niet wat de redenen die ervoor zorgen dat de S-parameters afwijken van de gewenste gebaseerd op het resultaat.kan iemand me helpen?Ik heb ook het gemeten resultaat.bedankt
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

Kunt u uitgebreid wat het verschil je krijgen ...???..
Ik neem aan dat het misschien minder worden gemeten winnen ....
U kunt werken aan uw mathcing circuits indien dit het geval is .... Ik coud niet voorspellen meer totdat ik weet dat de differnce ....in resultaten

oke.voor mijn post-layout simulatie van de S-parameters is als volgt

S-parameter S11 S12 S21 S22 NF NFmin
Waarde (dB) -9,63 -36,65 16,95 -14,96 1,17 1,11

op 2.14GHZ werkfrequentie.

maar het meetresultaat hebben aangetoond dat de piek van de S21 hebben verschoven naar 2.06GHz in plaats van 2.14GHZ die de gewenste set.De vallei van de S11 en S22 ook verschoven naar de 2.06GHz.de S12 is het erger.Stel dat het tot een piek hebben (bij-dB) op 2.14GHZ, maar in de meting niet beschikte over een piek.

Het belangrijkste verschil is dat alle S-parameters gemeten respons wordt verschoven naar links om 2.06GHz in plaats van 2.14GHZ.

suggesties over wat de oorzaken voor de verschuiving van de werkfrequentie aan de linkerkant in plaats van 2.14GHZ?voor de S21 (dB) is minder dan de simulatie is te wijten aan de matching probleem als ik weet.maar wat is de belangrijkste oorzaak die ervoor zorgen dat de antwoorden op verschoven?bedankt.