Gemeten Kalibrering bol plot?

A

AndyECE

Guest
Ik werk in een echovrije kamer.Ik ben het kalibreren van het assortiment met de volgende techniek:

- Een zenden en ontvangen van de antenne worden geplaatst naast elkaar (voor het maken van een quasi-monostatic regeling)

- Een 12 "kalibratie bol is geschorst downrange.

- Een netwerk analyzer wordt gebruikt voor het meten van de verhouding van de gereflecteerde vermogen versus de macht overgedragen.

- Gebruik Antennewinst, assortiment, etc, kan ik een inschatting maken van de radar Kruis afdeling van de bol over de frequentie, die kan worden vergeleken met theoretische Mie berekeningen.

Ik zoek in het frequentiegebied van 8.12 GHz.Mijn gegevens is heel goed in termen van grootte (een 12 "bol heeft een RCS van ~-11dBm ^ 2), maar ik ben met een harde tijd vangtuigen de subtiele variaties zoals ik variëren frequentie.

Ik wil mijn resultaten vergelijken met andere laboratorium metingen om te zien of mijn metingen zijn goed genoeg is, of als ik het nodig te kijken naar methode te verbeteren.Ik kan echter geen enkele feitelijke metingen van een bol op een gegeven straal als frequentie is gevarieerd,
met name op X-band, die goed in de Mie-regime.

Heeft iemand gezien de gegevens zoals deze?Ik neem aan dat andere labs publiceren van dit soort gegevens aan te tonen dat de geldigheid van hun metingen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back