Gedeelde bus

• Thread starter Always_Confused_Sudent
  • Start date
A

Always_Confused_Sudent

Guest
Ik wil RB0-RB7 gebruiken om zowel drive 7-segment displays en krijgt input van een hex-toetsenbord ...met andere woorden, wat is de beste manier om meer dan een apparaat op dezelfde I / O Pins (bus) ..

thx!

Gebruik dezelfde poorten te scannen displays en toetsen, en aparte poorten voor het segment rijden en toetsenbord lezen.Dit is een orthodoxe manier om te gaan met verschillende displays en toetsen.

Als ik een 7 segment display aan te sturen en de output van een externe ADC met dezelfde I / O-pinnen krijgen ... Moet ik tristate buffer te gebruiken om een element te isoleren wanneer de andere actief is?

Quote:Als ik een 7 segment display aan te sturen en de output van een externe ADC met dezelfde I / O-pinnen krijgen ... Moet ik tristate buffer te gebruiken om een element te isoleren wanneer de andere actief is?

Quote:Als ik een 7 segment display aan te sturen en de output van een externe ADC met dezelfde I / O-pinnen krijgen ... Moet ik tristate buffer te gebruiken om een element te isoleren wanneer de andere actief is?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back