Gebruik van de PIC16F639

L

LULU

Guest
Geachte dames en heren,

Ik heb al bericht deze draad in de microchip forum.Maar misschien kan iemand hier me helpen.Ik hoop dat dit goed zal zijn.

Is het mogelijk om de PIC16F639 en haar analoge front-end te gebruiken om de DCF-77 tijd signaal te ontvangen?
Heeft iemand ervaringen met dat of is het een totaal nieuw idee?
Ik heb de datasheet van de controller en op dit moment, ik denk dat het mogelijk zal zijn.

Ik hoop dat u me kunt helpen en geef me geen adviezen.

Dank u bij voorbaat
LULU

Eigenlijk wat is je uiteindelijke doel?ga je naar een klok te maken met DCF77-signaal en pic micro?of moet je juist je pic gebaseerd klok met DCF77-signaal?Ik denk dat DCF77-signaal is het bijwerken van de gegevens van elke minuut.u kunt maken met behulp van stand-alone klokken pic micro met een nauwkeurigheid van minder dan een seconde per jaar.en als u behoefte aan meer nauwkeurigheid kunt u de juiste tijd met DCM signalen.Ik weet niet het DCF77-signaal algoritme.Ik denk dat het doorgeven in binaire.anyway u een digitaal formaat met pic micro kan decoderen.je bepaalde software programma niet voor.
Last edited by creative_35 op 04 mei 2006 12:59, edited 2 times in total

Ik ga het bouwen van een DCF-77 klok.Voor die je normaal gebruikt een beetje modul te ontvangen dit keer signaal.Nu mijn idee is het gebruik van de analoge front-end van de PIC16F639.

Normaal gesproken ontvangt u RFID-signalen op 125kHz mee.Nu is mijn idee is, om de DCF-77 signaal te ontvangen op 77,5 kHz.Beide zijn AM-modulatie.De frequentie die kan worden ontvangen, wordt bepaald door een externe parallelle resonantiecircuit.

Op deze manier kunt u de integratie van de ontvangst en de Evaluatie van de tijd signaal in onemicrocontroller.

By the way, wat bedoel je met DCM?

Ahh ... Oke, ik dacht dat het al me.

Maar meer belangrijk, wat vind je van mijn idee?Is het mogelijk?

LULU

Hoi ik heb dit gedaan met een PIC16f877A en Artsen Zonder Grenzen moude die similer te DCF en zijn werk prima.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back