Gebruik EEPROM in AVR

R

RollingEEE

Guest
Hoi.Ik wil verklaren een niet-vluchtige variabele IFOR AVR.De variabele moet het bewaren van waarde zonder enige macht, en ook moet het de waarde aanpasbaar worden door de on-chip programma.Kan iemand mij een beetje kan programmeren bijvoorbeeld in C taal?

gebruiken Eeprom voor een variabele die moet op elk moment worden gewijzigd chip programma is niet een goede manier!
U kunt beter gebruik maken van een back-up batterij en gebruik RAM.
U kunt ook gebruik maken van hoge capaciteit condensatoren gebruikt, behalve accu!ze zijn kleiner.Vergeet niet om uw MCU maken in laagste vermogen met behulp van modus wanneer gaan off!

Ik zeg dat omdat eeprom een leven dat misschien klaar tijdens MCU werken als je schrijft over het te vaak is ...! dan is uw apparaat niet zou werken, ik heb niet gewerkt met C taal, maar ik denk dat het niet mogelijk om een variabele in EEPROM meestal te verklaren, moet je subroutines schrijven bespaart en die luidt dat de eeprom adres als variabele, kunt u ook shuold verzorgen van de programmering tijd die nodig is voor eeprom!is niet zo snel als RAM-geheugen is!het duurt enkele secondes mili afhankelijk van verschillende omstandigheden (spanning ...) kunt u meer informatin krijgen van de chip datasheet.

Bedankt.Power saving mode kan een optie zijn, maar veronderstel ik ben een voltmeter te maken met een AVR, en ik wil een kalibratie optie houden.Nu zal ik niet worden kalibreren van het meer dan 16 keer per jaar.In dat geval, als ik het nodig te herijken elke keer als ik de batterij vervangen.Dus ik zou graag de EEPROM's te gebruiken voor variabele

Ik vond het !!!!!!!!!!!!
http://www.scienceprog.com/easy-start-with-avr-eeprom-using-winavr/

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back