gebouwd circuit met 2 input controle te verhogen / verlagen??

I

inifinitrix

Guest
hoi,
kan iemand mijn probleem oplossen
door Logic IC ..

Als er twee drukknop schakelaar voor twee input ..
een schakelaar te verhogen een waarde voor de output
en een andere over te schakelen naar vermindering van de output waarde

bijvoorbeeld met behulp van 555 timer,
indien de output is de snelheid voor auto,
een knop om de PWM signaal frequentie (snelheid te verhogen)
en een andere toets om vermindering van de PWM-signaal frequentie (snelheid afname)

ander voorbeeld
indien de output wordt de helderheid van de LED,
een knop om de PWM signaal frequentie (helderheid te verhogen)
en een andere toets om vermindering van de PWM-signaal frequentie (helderheid afname)

is er een suggestie circuit?
een genie in edaboard die willen me helpen om dit probleem op te lossen?

oopps!vergat te vertellen, probeer dit oplossen door geen gebruik microcontroller apparaat =)

thanx

U kunt gebruik maken van een op / neer teller waarvan de productie is aangesloten op een ADC te krijgen diverse analoge spanningen die kunnen worden gebruikt bij pin2 van d 555 timer in Astable mode PWM tot en met d, of de variabele intensiteit leiding krijgen
U kunt gebruik maken van 74.193 ic

Een andere manier is het gebruik van een 'digitale potentiometer'.Dit apparaat heeft 16 of 32 kranen en weerstand op en neer ingangen.Het kost ongeveer 0,30 dollar US.Het heeft het voordeel dat het niet-vluchtig ook, dus het onthoudt de instelling wanneer de stroom is uitgeschakeld.Verkrijgbaar in verschillende weerstanden.

Als een gedachte, kon je niet verhogen en verlagen de ctrl spanning van 1 / 2 556 zich als een set-shot wordt aangedreven door 1 / 2 556 oscillator?Druk op de knop en een C lasten door een reeks R de richting van de levering, het verhogen van Ctrl-V.Druk op de andere knop en C lozingen via een reeks R naar Gnd, het verlagen van Ctrl-V.Dit moet veranderen de pulsbreedte van het one-shot, niet laten de one-shot C in rekening gebracht voor zover, ja?

Normaal gesproken is de C op de Ctrl-V pin vast, maar misschien kon je aanpassen aan de spanning dat het bezit, het veranderen van de reis punt in de 555/556, via uw schakelaars.

Het lijkt mij redelijk.

Dat is niet gaan werken voor een paar redenen.
Eerst nadat u de schakelaar drukt, de stuurspanning veranderingen en de pulsbreedte verandert als u wilt.Maar wat houdt het daar?Niets, zal het drain terug naar waar het begon.Dus het effect slechts zeer tijdelijk zal zijn.U kunt geen bezit zijn van een lading op een condensator voor onbepaalde tijd.Ook als de stroom is uitgeschakeld, de controle moet worden gereset elke keer als de stroom weer ingeschakeld.
Ook de kosten van de digitale pot is slechts $ 0,30.Ik denk niet dat je kon een plus 555 caps en weerstanden te bouwen voor minder dan $ 1 of misschien meer.

Ja, ik zie wat je bedoelt over het tijdelijke karakter van het circuit.Maar ik voel me nog steeds niet te groot over de digitale pot.Je gaat om een woelig reactie - ik denk een vlotte continu antwoord zou beter zijn.... u niet wilt dat de DC springen, hè?

Een idee ik had was het toevoegen van een aanhanger, met behulp van een FET-ingang op versterker.Je hebt nog steeds dezelfde C aan de grond arrangement, maar je maakt de C zie een heel erg grote impedantie.Ook zou de aanhanger rijden ongeveer 10k, in de timer.Dit zal langzaam de kwijting aanzienlijk.Maar ja, zal het nog steeds ontlading uiteindelijk.Ook is er de reset kink in de kabel.

Hoe kan de PWM soepel worden veranderd en nog steeds constant?De beste oplossing is een microcontroller, maar dat is niet een beschikbare optie.

We tryng om een switch te veranderen naar een speedramp spanning of weerstand ...

Digitale potentiometers zijn beschikbaar in een aantal kranen waaronder 256 (en hoger) voor minder dan $ 0,50.U stelt dat de beste oplossing is een microcontroller.Als het heeft een 8 bit DAC dan de resolutie zal hetzelfde zijn als een 256 digitale pot kraan.Ze hebben dezelfde resolutie (en choppiness).Dus er is werkelijk geen verschil in prestaties, behalve dat de microcontroller kost meer en vergt veel meer tijd ontwikkeling.

Wat het bezit is van een analoge spanning, sta ik achter mijn uitspraak dat het niet praktisch is.Ik zou graag zien dat je ergste geval de analyses blijkt dat het bedrijf een waarde voor een lange periode.Ik weet niet wat de aanvraag is, maar ik kan niet denken van de vele toepassingen waar de gebruiker zou graag opnieuw tot aanpassing van de motor, de helderheid of wat dan ook om de 10 of 15 minuten.En wat is het voordeel van deze methode?Het kost meer, niet echt goed te werken, zal verslechteren in de tijd en je moet hem resetten elke keer als de stroom is ingeschakeld.

inifinitrix, is dat straighforward: je moet gebruiken
a.rs trigger, een van de knoppen om R ingang van een ander op S ingang.

b.Dan moet er in strijd zijn met de richting selectie daarvan in kennis stellen 74 serie oude domme dingen.zetten output van RS trigger om richting selector van dat tegen te gaan.

c.Dan moet je een 2 ingangen of element hebben - Sluit uw knoppen aan haar inputs een per ingang.Output van deze OR-poort zou moeten controleren klok om de teller hierboven vermeld (je kunt doen via conventionele 2 ingangen AND-poort, waar een ingang aangesloten of element een andere uitgang om je klok bron en uitgang naar de loketten van klok-ingang).

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back