Geëmailleerde draad-how te strippen?

B

batdin

Guest
Hallo, mijn vraag is heel eenvoudig. Hoe de coating te verwijderen uit een geëmailleerd koperdraad? Ik moet dit doen voor honderden draden en hoop dat er een manier is gemakkelijker dan krabben met een mes of een branderig gevoel en scratching.I geprobeerd met de meest krachtige oplosmiddel vond ik ... en niets, natuurlijk:) Er moet een goed oplosmiddel , ben ik sure.What moet ik op letten? Dank bij voorbaat!

Ik denk dat elke chemische stof die kan verwijderen glazuur zal gezondheids-en veiligheidsvoorschriften vereisen. Een zoektocht met google suggereert mierenzuur verfafbijtmiddel, methylethylketon, suphuric of salpeterzuur.

Ik moest de zelfde soort dingen te doen met zonne-panelen die waar lacered aan de ene kant (ruim 100). Ik gebruikte een enviromentaly frendly afbijtmiddel gekocht van CPC componenten Engeland Barrybear

Probeer het solderen met aspirine. Sommige mannen suggereert het. Natuurlijk is het zuur en is niet gezonde manier te doen.

Er enkele tips gegeven over geëmailleerde draden aan: Groet, IanP

Hallo, ik zou vermijden aspirine indien mogelijk. Bij verhitting, de dampen af gegeven bevat alle chemische stoffen in de tablet, en natuurlijk 'acetylsalicylzuur'. In een vrij zuivere vorm, het is een uitstekend gif. Het absorbeert gemakkelijk door de huid, en is over het algemeen iets dat moet worden vermeden. Ik realiseer me dat tabletten een zeer kleine hoeveelheid van deze bevatten, maar doen het vele malen, met de dampen die veel zuiverder dan in de tablet, zou ik het niet. Zeggen dat, ik heb 'geprobeerd, buiten, en het leek niet meer effectief is dan het uitvoeren van de geëmailleerde draad over een hete vlam en af te vegen met een vochtige doek. Ook, solderen met extra flux lijkt goed te werken, het ijzer brandt het glazuur, en de flux neemt het de draad. Ook tin is de draad voor gemakkelijke solderen later. Buriedcode.

Alleen maar te melden wat ik deed. Ik kon geen enkele van deze verf removers.All van degenen die ik vond waren gebaseerd op methyleenchloride en het zeker niet werkt! Dus ik toevlucht tot de burn-and-scratch method.I kostte me minder tijd dan verwacht (ik gebruikte ijzer wol) en het resultaat was bevredigend.

Ik gebruik lichter (vloeibaar gas) bij het werken met glasvezel op basis van isolatie. Maar kan beter zijn om op basis van alchogol vuur te proberen - het moet zuiver zijn dan gas.

ik ben te lassen, want ik weet zeker dat ik weet hoe je dit een antwoord maar ik heb niet de middelen om het uit te proberen en het is een probleem vele malen. Er is een dergelijk instrument als een "solderen pot" die volledig enviro onvriendelijk en ik kon je niet vertellen hoeveel ventilatie is vereist ... zoek het op op een image search eerste bruikbare data link is hoe ik dat soort dingen te doen. Het ziet eruit als een klein metalen cilinder boven op een korte steel en voet ... Het houdt een instelbare temperatuur te houden over een centimeter diep is de moeite waard van het soldeertin begint te vloeien ... voor het herhaaldelijk dompelen in wiretip na wiretip, of vertinnen een groot aantal componenten die allemaal zijn gebogen en geknipt om de circuitboard passen. eigenlijk alleen efficiënt onder zulke omstandigheden, dus ik ging nooit uit en kreeg een, maar ik gebruik hebben gemaakt van een, en - darnit - niet op geëmailleerd koperdraad tips ... maar mijn inzet is dat _could_ doen. Hoe dan ook, blah blah blah yak yak yak zal ik waarschijnlijk vergeet ik ben hier al ... hoop te zijn geweest van hulp.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back