gate driver en beveiliging voor IGBT.

A

aliraza786

Guest
Ik gebruik 80N60 IGBT om mijn inductieve belasting van de weerstand 6Ohm rijden .. Ik gebruik 4N25 optocoupler naar gate rijden gebruik ik 20 volt voeding voor poort ... systeem voltage is 300volts DC .. ik geef een impuls aan de poort van de IGBT voor 100ms gewoon ... mijn schakeling werkt geweldig, maar na bijna 1,5 dag IGBT nu verbrandde het collector en emitter is intern kortgesloten ... ik gebruik snubber circuit en vrijloop diode te beschermen .. maar ook IGBT niet ... vriendelijk mij leiden hoe kan ik het verbeteren van mijn gate bestuurder en beveiligings circuits thanks :)

Hi aliraza, Voor het besturen van de IGBT is het beter om IR2110 gebruiken kan upto 500v werken aan de hoge kant. is uw lading een motor zo ja dan moet je soft start te nemen in het circuit. datasheet bevestigd. Wat ani

Heeft de IGBT oververhit voordat ze beschadigd? Werd het circuit lopen voor de gehele 1,5 dag? In het algemeen voor bescherming zou een poort emitterweerstand in parallel met een zener worden gebruikt.

bedankt voor suggestie picgak heb ik besloten om uw voorgestelde chip :) Tahmid meneer ik wacht op u ... bedankt voor je reactie ... Ik heb net zet hem voor 100 ms, zodat het niet warm .. wanneer werking .. i zet hem vele malen in 1,5 dagen ... niet de hele tijd ... en nog een ding heb ik besloten om IR2110 chip veel mensen gebruiken zei dat het erg moeilijk is om te rijden op dit moment i am application notes studeren. ik kan enkel hoge kant driver gebruiken voor mijn circuit.? i ding hoge kant bestuurder is beter voor inductieve belastingen .. hoe zit dit circuit vind ik het op de netto .. wat het gebruik van klemschakeling.? het dat een betere circuit te rijden.? [COLOR = "silver"] --- Updated --- [/COLOR] zo vriendelijk mij helpen bij het berekenen van IR2110 boot straping condensator ..

Hallo aliraza, Mijn kennis in theorie beperkt is ik ben meer gehecht aan praktische, ik denk dat de heer Tahmid kunnen u begeleiden beter in theorie, een of andere manier ik ben er een ander datasheet hoop dat het kan uw bootstrap condensator probleem op te lossen. Als je berichten kunt plaatsen de het circuit gebruikt in de IGBT stuurtrap u eerder kunnen we de oplossing vinden voor. Wat ani

De genoemde aanvraag is gepresenteerd als lage kant schakelaar parallel draden en zal dus geen gebruik van bootstrap ... IR2110 kan nog steeds worden gebruikt als een lage kant schakelaar.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back