fysieke

A

Aasem_sadek

Guest
plz kan iemand mij vertellen de zin & verschil tussen logische
en fysieke kanalen in gsm of een ander draadloos systeem?

Fysieke kanaal betekent dat de werkelijke kanaal dat is toegekend in de fysieke laag, het uitvoeren van een bepaalde functie.

Logisch kanaal meestal betrekking op hogere laag functionaliteit.De inhoud van logische zender is toegewezen aan verschillende fysieke kanaal.

In het boek "WCDMA voor UMTS" door Harri Holma en Antti Toskala heeft goede beschrijving van de definities.
(U moet in staat om de e-boek op EBOOK forum.)

thx veel ..
ik zal proberen om te kijken naar de definities met meer voorbeelden ... maar als u voorbeelden of meer duidelijke omschrijvingen
Ik begrijp dat .. maar ik dank u Anyways: D

Fysieke en logische kanalen zijn verschillend.

Fysieke chanels in GSM zijn Control Kanalen, verkeer kanalen enz. met andere woorden ze zijn tijd slots bepaald door tijd Slot nee. (Bijv. TS4) en frequecy (UL en DL).

Logische kanalen SCH, FCH, BCCH, SACCH, FACCH, Rach, AGCH, enz.
Deze kanalen voeren specifieke information.For bijvoorbeeld BCCH wordt uitgezonden controle Kanaal uitzendingen waarin de informatie over het systeem.

Sice GSM is een TDM systeem deze logische kanalen zijn multiplexed op fysieke kanalen en vervolgens via de ether interface.

de belangrijkste defference in deze twee is eenvoudig.
De fysieke kanaal is de zender die u krijgt om je gegevens in de lucht (dwz de frequentie & timeslot).
maar de logische kanaal is het kanaal dat is toegewezen op ur fysieke kanaal.deze logische kanalen zijn verdeeld in twee delen: Control & Verkeer.dit zijn de basis-kanalen ...zijn er enkele in de divisie ook ...
zijn beter voor het lezen van de GSM reserveren om kennis ABT dit ...
is er post in deze sectie ..

ftopic147029.html

Check deze link ...

cheers ....

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back