Fuzzy Logic eenvoudig elegant. Pupular Waarom is het niet?

E

eltonjohn

Guest
Ik ben het ontwerpen van een borstelloze DC motor controller .. En tot nu toe ben ik begonnen met het PID aanpak imlemented in de software ... Maar toen realiseerde ik me dat dit is het type van de taken die gemakkelijk kunnen worden gedaan met Fuzzy Logic ..Dus ik op zoek gegaan naar PROJECTEN ..en producten op basis van deze aanpak .. Tot mijn verbazing dit gebied is een soort NIET 'main stream', zijn er weinig Fuzzy logic omgevingen .. Naast MATLAB en FUZZYTECH ..geen simulator andere high-end simulatie-omgeving is het ..Dus het lijkt me dat GEBIED Dit is niet opstijgen. Bevindt zich nu in dezelfde situatie als neurale netwerken ..
Is jammer, want is een leuk en eenvoudig instrument dat kan het oplossen van een VEELVULDIGHEID controlesysteem dient ....
Ik could't elk document terugvindt, waar beide technieken PID en fuzzy logic waren COMPAIRED in echte toepassingen ...misschien zijn ze in het Japans!

Hoi

Ik ben ook interesse heeft in het onderwerp.Na een zoektocht op het internet ben ik tot dezelfde conclusie.Er zijn veel ppl het ontwikkelen van theoretische fuzzy toepassingen, maar is moeilijk om een project beased controle op het te vinden.
Het programma "Fudge" van Motorola met bibliotheken voor de 68HC05, 68HC11, 68HC16, 68000 en ANSI C is een alternatief voor de Fuzzytech software.Met dit Windows 3.1 programma kun je meer of minder visueel ontwerp en de verificatie van de fuzzification proces, de regels en de de-fuzzification proces.

Met vriendelijke groet
Pendragon

Fuzzy logic en nueral netwerken van alle vallen onder een grotere familie die computationele intelligentie.Ze zijn populair omdat ze te ingewikkeld zijn, dat wil zeggen duur.Veel voorstanders zien ze als overkill voor een eenvoudige taak.

Hoe dan ook, fuzzy logic niet per se beter dan de klassieke PID.Voor een, PID eenvoudig, volwassen technologie die werkt echt goed voor meer dan 90% van alle controle nodig heeft.Waarom hebben we een vreemde technologie die waarschijnlijk vereist meer afstemming en meer middelen?IMO, fuzzy logic is over het algemeen slechter presteert dan de klassieke PID.Het enige voordeel is dat de fuzzy logic biedt het modelleren van systemen die niet voor de hand liggende ingangen als dit maakt het gebruik van taalkundige variabelen.

Quote:

Hoe dan ook, fuzzy logic niet per se beter dan de klassieke PID.
Voor een, PID eenvoudig, volwassen technologie die werkt echt goed voor meer dan 90% van alle controle nodig heeft.
Waarom hebben we een vreemde technologie die waarschijnlijk vereist meer afstemming en meer middelen?

Hoi

Vandaag maak ik een nieuwe zoekopdracht in het web.Er zijn andere tools om fuzzytech of Matlab, maar is ook een commercieel tol.

Hier kunt u gratis ontwikkeltools te vaag of neuro-fuzzy systemen:
- UNFUZZY 1,2 - hxxp: / / www.ing.unal.edu.co/ ~ ogduarte / - Software voor analyse, project, simulatie en implementatie van logische fuzzy systemen.
- FFLL - hxxp: / / ffll.sourceforge.net / - De vrije Fuzzy Logic Bibliotheek (FFLL) is een open source class library fuzzy logic en API die is geoptimaliseerd voor snelheid kritieke toepassingen, zoals video games.
- Xfuzzy 3,0 - hxxp: / / www.imse.cnm.es/Xfuzzy/ - De fuzzy systeem ontwikkelomgeving Xfuzzy integreert een set van tools die het gebruikersgemak voor de verschillende fasen van het ontwerpproces van fuzzy logic-based inference dekking systemen, vanaf de oorspronkelijke beschrijving van hun eindverslag over de uitvoering

Een andere commerciële instellingen zoals Matlab of fuzzyTech:
- FIDE - hxxp: / / www.aptronix.com/fide/- Fuzzy Inference Development Environment) is een complete omgeving voor de ontwikkeling van fuzzy logic-gebaseerd systeem.Fide bepaalt systeem ingenieurs met de meest effectieve vage instrumenten in de industrie.

Met vriendelijke groet
Pendragon

CheckMate lijkt te suggereren Thara statistieken zijn niet duidelijk voor mij. Dit is wat ik schreef, heb ik nooit in staat geweest Comparaisons vinden tussen beide methoden.
Het probleem van de bigguest PIDS is TUNING en lijkt de kracht van fuzzy logic.
Aan de andere kant de uitvoering van FUZZYLOGIC systemen wordt uitsluitend gedaan in het digitale domein. PIDS Waar kan zowel gebeuren in en in DIGITAL ANALOG.
Misschien is dit de echte verklaring. PID Waarom is meer populair bij de POWER-controle PEOPLE.
Ik heb nu gezien Fuzzy logic systemen geïmplementeerd in FPGA's. Dit zal de behoefte terug te brengen van het systeem omgeving oogpunt en zal ook de snelle respons van dit soort logica.

De fuzzy logic is meer puoular in Japan en het Verre Oosten, omdat de mensen daar denken in vage manier.terwijl in ons en de EU de Booleaanse logica is nog steeds de manier van denken, en niet te vergeten de slechte betekenis van het woord fuzzy in het engels.zie fuzzy logic handboek door graaf cox

Fuzzy PID is een goede keuze, denk ik.het kan de verbetering van de qualilty van het hele systeem.of andere wijze kunnen we de manier vereenvoudigen waarop impliceert fuzzy en defuzzy.Ik probeer te realiseren.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back