FSS simulatie in HFSS v9.2

X

xen_tyran

Guest
Hallo iedereen,

Ik probeer te ontwerpen en simuleren van een FSS structuur in HFSS.Aangezien FSS structuren worden oneindig arrays aangenomen, zal ik simuleren een eenheidscel met periodieke randvoorwaarden voor simplycity.Maar ik ben niet zeker hoe je op de ontwerpen.Ik heb verteld dat ik PML moet gebruiken maar ik weet niet hoe toe te passen.Kan iemand helpen hierover?En / Of heeft iemand nog andere suggesties voor desinging en simuleren van een FSS model in HFSS?

Thanks ...

Zet de PML op de bovenzijde van uw lucht doos.Zorg er ook voor uw Master / Slave grenzen omvatten de PML.Een goede manier om dit te doen is

1.) Eerste trekking uw unit-cel, zet dan een airbox omheen (hoogte moet worden 5-6 keer de hoogte van de unit-cel).

2.) Vervolgens plaats PML op de bovenzijde van de airbox, zorg ervoor om het zichtbaar te maken.

3.) Tekent een andere airbox die de vorige Airbox omsluit PML

4.) Toepassing van de master / slave grenzen

5.) Setup analyse ... beste voor het genereren van maas in een enkele fase vertraging en hergebruik van dezelfde maas weer ... maar dit is alleen mogelijk met HFSS v.8 ... HFSS V.9 heeft nog deze functie, HFSS v.10 heeft deze functie, maar ik heb nog niet heb het aan het werk ... zal eens updaten ik ben geslaagd.

Geachte savedadogs, uw instructie over FSS was erg nuttig voor mij.Toch ben ik nog steeds lijden aan een redelijke antwoorden te krijgen in mijn configuratie.Hier is mijn zaak.

Ik gebruik HFSS 10.0.Voordat simuleren echt FSS, ik ben gewoon testen PEC te krijgen 0dB reflectie in alle frequenties (20THz ~ 40THz).Mijn FSS is alleen PEC (6.9um x 6.9um).Kortom, volgde ik uw opdracht, maar de reflectie coëfficiënten zijn niet dodelijk plat op 0dB.Er zijn enkele rimpeling rond 0dB, niet te verwaarlozen.Ik ben achterdochtig dat ik niet helemaal kan begrijpen uw instructie # 5.Kunt u mij helpen?Als je kunt me een voorbeeld over het gebruik FSS HFSS, zou het erg op prijs gesteld.Thank you so much.

"5.) Setup analyse ... beste te genereren maas op een enkele fase vertraging en hergebruik van dezelfde maas weer ... maar dit is alleen mogelijk met HFSS v.8 ... HFSS V.9 heeft nog deze functie, HFSS v.10 heeft deze functie, maar ik heb nog niet heb het op "

Er is geen Detels over de setup analysis.Can iemand explan het.

Is het vlakke golf of waveport opwinding!
3ks!

Again ...

Dear all,

Voor degenen die bekend zijn, de analyse van FSSs werkt vrijwel op dezelfde manier als EBGs (of zelfs PBGs).Ik heb geplaatst wat HFSS tutorials over EBGs voor sommige lezer voor.Ik ben heroriënteren van jullie om de draad in plaats daarvan:

h ** p: / / www.edaboard.com/viewtopic.php?t=165921&highlight =

of

h ** p: / / www.edaboard.com/viewtopic.php?t=165921

Hope this helps,
Dave

hoe zit excitatie ...wat voor soort opwinding te worden gebruikt en hoe ...als golf haven lijken niet te werken met de golfgeleider met periodieke grenzen.

Bij voorbaat dank voor uw hulp.

Hoi,

Ik ben nieuw CST en HFSS werknemer!

Mijn belangrijkste project is om ustrip antennes ontwerp met of zonder PBG.
U stelt voor die software?

Bedankt.

masud_809 wrote:

Hoi,Ik ben nieuw CST en HFSS werknemer!Mijn belangrijkste project is om ustrip antennes ontwerp met of zonder PBG.

Je suggereren welke software?Bedankt.

Hallo iedereen,

Over wat je het over hebt ....

Ik ben een nieuwe HFSS gebruiker, en ik wil een dunne film ontwerp gelaagd filter, die bestaat uit een laag vacuüm, gevolgd door een twee lagen vele malen herhaald op gezette tijden, en een substraat.Elk van deze lagen hebben een dikte afhankelijk van λo (golflengte), dikte = λo \ (4n).

Ik ontwierp de structuur met behulp van HFSS, en toen ik nog een oplossing setup, een bericht verscheen zeggen: "Gezien de opgegeven frequentie en het model afmetingen, een extremley grote mazen nodig zal zijn om een nauwkeurige oplossing te produceren ...".

Betekent dit dat de resultaten zullen worden onjuist of onnauwkeurig?

en kan de excitatie op een laag vacuüm met een bepaalde dikte?of de structuur moet onmiddellijk beginnen met de periodieke lagen?

Opmerking: Ik werk op optische frequenties (λo = 1000 nm of meer).

thanks in advance ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back