FracN PLL faseruis

O

oinkoink88

Guest
Ik heb een aantal brandende vragen met betrekking tot de derde orde MASH sigma-delta Frac N PLL ontwerp als volgt:

Voor PFD vergelijking frequentie van 20 MHz, ontwerp ik de lus bandbreedte van 300 kHz tot de lus bandbreedte beperken tot filteren weg kwantisatie ruis bij hoge frequentie compenseert.Het probleem ontstaan wanneer meet ik de PLL uitgang fase ruis voor frequenties met fractionele input = 0 en fractionele input niet gelijk 0.

De gesloten in fase geluidsoverlast zullen toenemen bij 10 kHz en 100 kHz (binnen lus bandbreedte) met ongeveer 2-3 dB en 4-6 dB voor respectievelijk de uitgang van de frequenties met fractionele input niet gelijk met nul tegen nul.

dwz

Faseruis offset 10 K 100K
Fractionele Freq (2432MHz) -90 -93
Niet Fractiona Freq (2400MHz) -93 -98

Ik denk dat de fase van verslechtering van lawaai op 100K is te wijten aan lus bandbreedte te smal waardoor er minder lawaai kwantisatie afwijzing op 100K, maar waarom is 10K gecompenseerd verergeren met 3 dB?

Ik ben momenteel met dezelfde verdeeld klok (VCO / N) om verbinding te maken met zowel PFD en sigma delta modulator.Zal dit probleem worden verholpen als ik de klok omkeren naar sigma delta modulator (het uitvoeren van wat sommige papier noemen geluidsisolatie?)

Hoop dat iemand mij kan helpen.Thanks in advanced.

Ik denk dat u moet de kwantisatie lawaai PSD van de DSM met verschillende input eerste vergelijken.
btw: DSM dithered?

De behaviout van uw PLL lijkt vrij 'normaal'.Het is vrij normaal dat de ruis inband fase wordt nog verergerd wanneer u in staat stellen de fractionele deel (dat wil zeggen met behulp van een input ≠ 0).
De inband geluid is een combinatie van veel verschillende bijdrage in de fractionele PLL.
Een is van het feit dat de bemonstering bijvoorbeeld in de fase-detector is geen constante.Dat wil zeggen, de tijd van uw lading pomp wordt geactiveerd zodra tot de volgende keer is ingeschakeld is aan het veranderen van de klok naar klok, dus je zal een ongelijke steekproef die kwantisatie lawaai beneden om uw inband frequenties downconverts.
Een andere reden is van de niet-lineariteiten in de verschillende blokken (fase detector / heffing pomp etc), die ook leiden tot de fase lawaai te vouwen tot baseband.
Dus je hebt veel van respondenten, en u zult waarschijnlijk in staat zijn om ze te dalen tot een bepaald niveau door het verkleinen van de bandbreedte.Maar in een ideale wereld moest je om te voorkomen waar ze vandaan komen.eg.ontwerp een meer lineaire componenten (veel succes met dit ..) en voor de niet uniforme bemonstering sommige stelt een S / H schakelaar in de output van de chargepump (maar zorg te dragen voor de uitlopers dit kan invoeren!).
Wat betreft uw geluidsisolatie dan is het altijd leuk om te steile randen op je fase detector input, maar ik denk dat, hoewel je deelt het signaal dan heeft u waarschijnlijk een aantal buffers in je fase detector.Dus het opzetten van een omvormer zal waarschijnlijk gewoon laad je signaal net zo veel als de sigma delta modulator doet.
Nou misschien heb ik verkeerd begrijpen de bedoeling van de omvormer ...Als u de omvormer plaats om enige tijd verschil tussen de sigma-delta activiteit en het tijdstip waarop de heffing pomp is actief te maken, dan heb ik heel veel experimenten gedaan met dat met geen significant verschil.

Ten slotte met betrekking tot de door u gekozen lus bandbreedte Ik moet zeggen dat het lijkt een beetje hoog!Als u een idee van wilt waar de kwantisatie lawaai breekt door uw inband lawaai vloer Perrots dan leuk programma kan geven u een goede indicatie http://www-mtl.mit.edu/researchgroups/perrottgroup/tools.html # plldesign.

Praktische loopbandwiths zijn meestal veel lager.Zowel als gevolg van de kwantisatie lawaai, maar ook te wijten aan inband sporen.Dit is de reden dat velen hebben geprobeerd om wat 'bandbreedte uitbreiding "van de directe modulatie gemak te maken.

Een increse in lage frequentie ruis bij de fractionele deel is ≠ is heel gebruikelijk en als gevolg van de fractionele lawaai "vouwen" in de lagere frequentie bereik als gevolg van niet-lineariteiten in de diveder / fase-detector / chargepump.Een manier om het effect te verminderen is om een zeer kleine vertekening toe te voegen aan de fase-detector dus niet werken op precies nul fase (whee nonlinarity is de slechtste).U kunt proberen het toevoegen van een grote weerstand in de shunt met de chargepump uitgang om deze te verplaatsen buiten de nul-fase punt.Probeer de fase met ongeveer 45 graden door de toevoeging van een weerstand, dat zal aboiut 25% van de huidige chargepump.Unfortunutly een weerstand zal alleen werken op een spanning -0 wat je nodig hebt is een ideall huidige bron zodat de fase verschuiving is altijd 45 graden.U kunt gebruik maken van een statische huidige bron ingesteld op 25% van de huidige chargepump voor.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back