FPGA Power

D

davyzhu

Guest
Hallo allemaal,

Ik gebruik Spartan3 400k poorten FPGA voor een ontwerp, de NSC datasheet zei dat de Iint (interne) _1.2V voor deze chip is 0,2 tot 3 (max), maar Xilinx datasheet zei niets over de interne stroom.

En ik vond een ref ontwerp door Xilinx gebruik van een 1A regelgever, zal ik kiezen voor een en dezelfde, en wat zal ik overwegen voor FPGA interne voeding eerst?De 3A LDO regulator is te duur, en ik ben niet bekend met de schakelaar regulator.

Groeten,

Davy Zhu

Heb je geprobeerd om het stroomverbruik van uw project schatten?
U kunt gebruik maken van de kracht schatter op de Xilinx web-site:

h ** p: / / www.xilinx.com/cgi-bin/power_tool/power_Spartan3

bye wn.

hoi

voor welk doel u moeten overwegen de huidige.Ik denk dat de meeste ontwerpen zijn gebaseerd op de stroom van spanning signalen.het stroomverbruik is heel erg minder in de FPGA.ook dat de FPGA wordt gebruikt voor het doel van de verwerkers of controllers.met processor bedoel ik dat u het apparaat dat op maat welk proces moet worden uitgevoerd.er is dus geen noodzaak om de huidige overwegen.hoe meer de ingangssignalen, hoe hoger de frequentie, hoe meer de macht die zij verbruikt.

Ashish

Een probleem is met de FPGA configuratie proces.
Xilinx biedt om zijn FPGA met een huidige cource
tot 3-5 A tijdens de configuratie ter ondersteuning van het hoge stroomverbruik tijdens dit proces.
Na dat de stroom kan dalen in tienden tijden.
Daarom is een oplossing is de huidige bron, zeg 0.5A, en een krachtige condensator waarvan 3 biedt een tijdens de configuratie.

Hoi, probeer ik de kracht van de schatter op de Xilinx web-site, omdat ik niet hoeveel LUT zij gebruik zal maken weet, het resultaat is gewoon de stationaire toestand huidige en macht.

BTW, de FPGA is voor DSP als een MP3-codec, ik heb alleen de C-code, kan ik vertalen naar SystemC en schat de LUT?

Als u de duidelijke verdeling van het energieverbruik van uw ontwerp te krijgen, kunt u gebruik maken van de kracht schatting instrument dat voorziet door Xilinx ISE, genaamd XPower.

Zoals wat ik weet, zijn er geen commerciële gedrag niveau macht schatting gereedschap nu!Dus uw ontwerp beschreven door C-code kan niet gebruikt worden om de macht schatting.U moet de uitvoering van uw ontwerp in netlist mode eerste.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back