FPGA Kit: Xilinx Starter vs Altium LiveDesign

C

checkmate

Guest
Ik ben relatief nieuw voor FPGA's en ik ben overweegt op het verkrijgen van een bord. Ik ben de keuze tussen Starter Kit Xilinx's, evenals LiveDesign Altium is Evaluation Kit. Iedereen kan commentaar geven op de voors en tegens van beide boards? Een ander belangrijk punt is als Altium de raad van bestuur kan worden gebruikt met ISE of Quartus, want het was oorspronkelijk bedoeld om hun eigen software, die vervalt na 30 dagen te evalueren.

hey dude .. @ Ltium is goed .. onze univ kreeg de volledige versie van de eda gereedschap .. het goede .. met alle tools geïntegreerd .. en nog veel meer over hun NanoBoard is ook comprahensive .. Ik denk dat hun eval board is compatibel met de ISE. u cud proberen de evaluatie kit .. het is zeker voordelen ten opzichte van het laatste .. maar het enige nadeel is hun documentatie. Als u cud mail ze door hun univ u zeker kunnen studenten trainer kit te krijgen .. Ik kreeg een evaluatie cd van hen .. het goede .. en snelle service .. geef het een schot.! Met vriendelijke groet,

Ik zou zeker kiezen Altium raad van bestuur te evalueren. En natuurlijk zal het werken met ISE, want het heeft JTAG connector. Ook op zoek naar voorbeelden voor dit board op Altium kant - ze voortdurend er toe te voegen iets nieuws en interessants.

Ook mijn mening: Geplaatst op: 20 januari 2005 09:51 Onderwerp: Re: Waren tot FPGA PLD enz. start -------------------------- -------------------------------------------------- ---- Hallo je kan ook eens een kijkje op @ ltium. Ze hebben een compleet ontwerp-tool voor @ ltera of Xilinx FPGA / CPLD's. Ik heb eigenlijk gekocht de live ontwerp kit (Xilinx versie € 99) hxxp:. / / Www @ ltium.com / livedesign / Bevat een high performance FPGA (XC3S400-4FG456) veel perifere componenten en een aantal voorbeeldprojecten. Het ding lijkt goed te worden gedocumenteerd als tot nu toe gezien. groeten uit Duitsland

Hi! Ik kreeg ook de Altium Evaluatie Board (Xilinx). Het is volledig compatibel met Xilinx ISE. Altium levert goede voorbeelden voor DXP. Helaas zijn niet alle vrije FPGA pinnen zijn verbonden met de uitbreiding connectoren. Ik denk dat ze de mogelijkheden van de raad van bestuur verlaagd omdat het erg goedkoop. Ik kocht ook de Spartan 3 Raad van NuHorizons. Zelfde FPGA type met minder pennen (PQ208), maar Flash, FPGA configuratie eprom, SDRAM en LCD aan boord. Beide platen zijn zeer nuttig. Met vriendelijke groet, MadDog

Ik vergeleek de eigenschappen van beide besturen. Terwijl de LiveDesign kit is uitgerust met een krachtiger FPGA, de Xilinx een biedt ton IO. Het lijkt wel een erg jammer dat niet alle pinnen op de LiveDesign boord werd gebruikt.

Maar als je de 7-segment displays (en de serie weerstanden) van de LiveDesign bord te verwijderen, krijg je 48 extra I / O's!

Wat krijgen een idee! Zijn de displays gesoldeerd op of gemonteerd op een stopcontact? Als het gesoldeerd, ik denk dat het altijd mogelijk om solderen aan en met een stopcontact te vervangen.

Helaas zijn ze gesoldeerd. Maar het moet geen probleem zijn om ze te verwijderen. U kunt knippen de pennen en verwijder ze een voor een. Elke pin van deze displays is aangesloten op een individuele FPGA pin! U kunt ook houden een deel van de serie weerstanden voor 5V ingang compatibiliteit.

Ik denk dat starter kit heeft een klein functoin.The beste methode is het ontwikkelen van een raad van bestuur onself

Heeft iemand kocht de kit in de EU? Is de 99 Euro inclusief BTW (dwz verzonden vanuit EU) Zo ja, waar heb je bestellen, zodat het zal worden verzonden uit de EU? / Bingo

Hi Bingo! Ik heb besteld via @ Altium homepage. Maar het was verzonden door de lokale @ Altium kantoor. Ik heb betaald 128EUR (incl. verzendkosten + BTW). Groeten, MadDog

ok in de eerste plaats, im sorry voor het posten in een oude draad. maar ik stond op precies dezelfde vraag die gesteld schaakmat te vragen. Toen dacht ik dat ik eerst zoeken. oke nu mijn vraag is dat GeneralMadDog gezegd dat de starter kit Flash heeft. doesnt de Altium kit hebben Flash. en wat maakt het uit. en toen zei hij dat niet alle pinnen zijn beschikbaar voor de gebruiker. maar zelfs dan als je het vergelijkt de twee platen dan denk ik dat er meer IO beschikbaar in kit Altium is omdat het heeft meer pinnen. Heb ik gelijk. kan iemand mij vertellen het exacte aantal IO pinnen beschikbaar op zowel de planken. een mooie dag verder

Hoi superhet, de NuHorizons board biedt 19 I / O's op de uitbreiding van connector en extra 12 I / O's op het LCD-connector (als je het niet nodig hebben). De @ ltium raad van bestuur heeft 36 I / O's groeten, MadDog

oke, dus zelfs al zijn niet alle pinnen zijn bruikbaar op de Altium kit, de IO-mogelijkheden van de Altium kit is meer dan het nu horizon / digilent kit. en uit wanneer u deze 7-segs krijg je meer IO pinnen. Mijn tweede vraag was dat waar is de bit bestand gedownload op de Altium kit. doesnt het een flash-geheugen?

De raad van bestuur NuHorizon heeft een FPGA-configuratie flits en een gebruiker flits, het @ ltium raad van bestuur heeft geen flits.

wat voor verschil maakt dat? Altium de kit heeft Dual 256Kx16-bit FPGA configureerbare high-speed statische RAM, is dat zo goed als het flash-geheugen in de Nu horizonten kit? kan iemand uitleggen in een klein detail

Hallo superhet, waarom vraag je over het bestuur details als je al kent ze? Ik denk dat het een groot verschil tussen het hebben van een permanent programmeerbare configuratie en gebruiker flash in vergelijking met alleen met vluchtige SRAM. De NuHorizons bestuur is volledig werkende na macht, de @ ltium raad van bestuur moet worden geprogrammeerd!

? [Quote = GeneralMadDog] waarom heb je vragen over het bord details als je al weet dat ze [/quote] dat is omdat ik weet wat ze bedoelen: D

oke ik heb besloten om de Altium live-ontwerp evaluatie kit te kopen. maar toen ik de lokale Altium verkoop dealer gecontacteerd vertelde hij me dat er $ 50 voor de vracht. 50 dollar is de helft van de prijs van het pakket zelf!! zijn de vracht uitgaven hetzelfde in andere delen van de wereld. hoeveel is het in Noord-Amerika?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back