Foutenpercentage in AWGN: waarom gemiddelde = 0, variantie = geen / 2?

M

mazdaspring

Guest
Ik probeer te begrijpen hoe matlab doen op foutenpercentage in AWGN. Maar ik ben niet duidelijk over sommige delen hieronder. 1 Waarom bedoel is 0 en waarom variantie = Nee / 2, waar komen ze vandaan? is het de theorie, of wat? En ik moet ruis toe te voegen aan het signaal. Wat is het geluid vergelijking in theorie en hoe je geluid vergelijking schrijven in matlab. Dank u.

AWGN is additieve witte Gaussische ruis. Het gemiddelde nul is volgens de Gaussiaanse distributie. Nee / 2 is geluidsproductie ik ben niet zeker over de feitelijke betekenis van Nee / 2, maar ik denk dat de kracht van echte signaal strekt zich uit over negatieve en positieve frequentie. Dus, Nee / 2 staat voor dubbelzijdig spectrale vermogensdichtheid. In Matab, wordt de functie randn gebruikt om Gaussian verdeelde waarde nul gemiddelde en variantie-eenheid te genereren

In Matab, functie randn wordt gebruikt om Gaussian verdeelde waarde nul gemiddelde en variantie-eenheid
Dank je wel genereren. Dat is heel duidelijk voor mij. Kun je me uitleggen verder te behagen. wat de verschillende tussen de rand en randn? Dus toen ik matlab doen voor AWGN ik randn in plaats van rand te gebruiken? Ook ... Ik zie sommige mensen de code .... hun lawaai in Matlab is 1 / (x squareroot2 [rand (1, N) + j randn (1, N)]), waar is dit vandaan? en waarom in de [] .... werkelijke waarde gebruik rand en imaginaire gebruiken randn? Heel erg bedankt op voorhand.

Functie wordt gebruikt om de rand gelijkmatig verdeelde willekeurige waarden te genereren dat de functie randn is voor Gaussian-verdeelde waarden. Ik denk dat deze term [rand (1, N) + j randn (1, N)]) is complex Gaussian willekeurige waarde dus de variantie (je kan het beschouwen als de macht) van haar is gelijk aan 2 In matlab, kunt u eenvoudig controleren variantie van een variabele XX = randn (1, N) door het typen var (X) Als N groot is, is var (X) aprrox. 1 en dan kun je verdere controle van de var (X + Y) = 2, waarbij X = randn (1, N) en Y = randn (1, N) Om energie van [rand (1, N) normaliseren + j randn (1 , N)]) om een, we gewoon vermenigvuldigen met 1/sqrt (2) Hoop dat dit helpt

randn produceert alle positieve getallen. Dus, kan het niet worden 0 betekenen. toe te voegen awgn om een ​​signaal, gebruik awgn (signaal, SNR), of, voeg deze: r = a + (ba) .* rand (100,1);

Kun je me uitleggen verder te behagen. wat de verschillende tussen de rand en randn?
Het verschil betreft de verdeling van random variabelen die door deze functies. rand () genereert willekeurige elementen met unit distributie terwijl randn () met normale verdeling.

randn produceert alle positieve getallen. Dus, kan het niet worden 0 betekenen. toe te voegen awgn om een ​​signaal, gebruik awgn (signaal, SNR), of, voeg deze: r = a + (ba) .* rand (100,1)
Wat is a en b? By the way, bedankt voor jullie allemaal. Ik begrijp het nu over de rand, randn

sorry, een is de ondergrens en b isHet bovengrens van de nummers die u verwacht.

vrienden kun je me vertellen over wat echt gewaardeerd Gaussische verdeling lawaai?. en hoe kan het worden gegenereerd

Hi Prank Stel dat je wilt gaussain toevoegen op de volgende 10 bits van de BPSK gemoduleerde data ModulatedData = randint (1,10, [1 0]); en Say EbNo = 4 dB dit is hoe kun je Real en Img een deel van de berekende geluid EbNo_lin = 10 ^ (EbNo/10).% Bereken Lineair waarde van EbNo Nee = 1/EbNo_lin;% Bereken geluidsproductie Ervan uitgaande dat Eb = 1 NI = sqrt (Nee / 2) randn (* 1, lengte (ModulatedData)); NQ = sqrt (Nee / 2) randn (* 1, lengte (ModulatedData)), N = NI + j * NQ;% Genereer complex AWGN

Nee is het geluid vermogensdichtheid op een BW B, en omdat ruis spectrum is in de + ve-ve en frequenties de amplitude is No / 2 in een dubbelzijdige spectrum. Zero betekenen komt van het feit dat alle ruis samples onafhankelijk zijn en de hele ruissignaal is niet gecorreleerd, zodat het geluid signaal is niet bevooroordeeld noch aan de + of - amplitudes.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back