fout in het schema - please help

N

newbie111

Guest
hi pal, de 2 (7 segment displays), zijn gemeenschappelijke kathode type, zodat er iets mis is met het schema. T1 en T2 verzamelaars en emitters zijn ten onrechte omgekeerd en moeten R3 en R4 te trekken up weerstand? VCC - pull up weerstand ---- ---- emitter transistor-schakelaar ------ grond (transistor collector gaat naar de kathode van de 7-segment) wanneer de transistor is ingeschakeld en de knop wordt ingedrukt (brengt het naar de grond) naar de 7 segment display ben ik elektronica leren als mijn hobby te activeren. neem me niet kwalijk Mensen, neem dan zo vriendelijk mij vertellen of mijn analyse juist is of niet. Dank je wel!

De gegeven circuit is perfect. De displays zijn gemeenschappelijke anode type, geschakeld door middel van de NPN transistoren met hun verzamelaars verbonden met Vcc. PIN 2 en 4 zijn getrokken naar Vcc via 10K weerstanden en wanneer de drukknop wordt ingedrukt, hetzelfde te krijgen getrokken LOW te verhogen of te verlagen van de waarden. Het symbool dat u bent aangenomen als de grond is in feite een Vcc symbool. Slechts een kleine fout die ik opgemerkt dat de R1 en R2 kunnen worden 330E upto 1K plaats 330K ..... Proost

Bedankt voor je geweldige antwoord. De man zei dat de 7-segment displays zijn gemeenschappelijke kathode soort tho hier is wat hij zei: Dit is een screenshot van de eindmontage (ja, ik gesoldeerd twee vlaggen) met dit forum moet je 2 330Ω te bouwen, 7 220Ω en 2 10k weerstanden , 2 NPN transistors, een PIC16F690, twee 7-segments display (i gebruikt in mijn bouwen aan een gemeenschappelijke kathode, als je gebruik maakt van een gemeenschappelijke anode u de schema's en code een kleine verandering) en 2 drukknoppen. Hier is de link http://www.protung.ro/2009/09/simple-score-board-with-pic16f690-7-segment-display/ # comments Als de 7-segment displays komen vaak voor kathode typt dan hoe moeten we oplossen zijn schema? Thanks [size = 2] [color = # 999999] Toegevoegd na 14 minuten: [/color] [/size] Slechts een kleine fout die ik opgemerkt dat de R1 en R2 kunnen worden 330E upto 1K plaats 330K

[Quote = newbie111] Als de 7-segment displays zijn gemeenschappelijke kathode soort dan hoe moeten we oplossen zijn schema? [/Quote] Je kunt geen gebruik maken van ander type weer te geven dan genoemd als de firmware in de pic is dienen alle kathodes van hetzelfde . Om de weer te geven, moet de code een compliment aan anodes rijden of alle output pinnen van de PIC micro moet worden omgedraaid door een inverter als CD4069. [Quote = newbie111] waarom 330E met IK? Hoe heb je dit cijfer? [/Quote] Ik heb niet berekend is. Ik heb net raadt het al met mijn praktijkervaring. BTW heeft de auteur genoemd het gebruik van 2 x 330E. Thaz het. U kunt vragen aan de auteur voor een beter antwoord over hoe hij ontworpen. Proost

[Quote = newbie111] hi pal, de 2 (7 segment displays), zijn gemeenschappelijke kathode type, zodat er iets mis is met het schema. T1 en T2 verzamelaars en emitters zijn ten onrechte omgekeerd en moeten R3 en R4 te trekken up weerstand? VCC - pull up weerstand ---- ---- emitter transistor-schakelaar ------ grond (transistor collector gaat naar de kathode van de 7-segment) wanneer de transistor is ingeschakeld en de knop wordt ingedrukt (brengt het naar de grond) naar de 7 segment display ben ik elektronica leren als mijn hobby te activeren. neem me niet kwalijk Mensen, neem dan zo vriendelijk mij vertellen of mijn analyse juist is of niet. Dank je wel! [/Quote] He heb je iets in elektronische of Je kopieert gewoon de ideeën en ontwerp van iemand anders?

Hugo, ik denk dat je bedoelt elektronica. Ik hou het en bestuderen van mensen ontwerpen als een leerproces. Is het verkeerd om dat te doen? Je hoefde niet om me te vragen een dergelijk weet je wat vraag en profiteren van het woord "COPY". ** Ik ben niet in staat om het veranderen van ontwerpen als mijn eigen omdat ik een rookie .*** Het was zo onbeleefd om te zeggen dat iemand die bereid is om dit onderwerp te leren. Nogmaals, zeg ik dank aan iedereen die ooit heeft mijn vragen beantwoord in dit forum. Groeten, Newbie111

Negeer de beledigende opmerkingen van hugo00. Het is fijn om vrij te gepubliceerd materiaal te gebruiken om te bouwen en te leren. Zonder dat zou er heel weinig mensen hier zijn met veel te zeggen! Keith.

@ Newbie111 Dont worden lastig gevallen met negatieve energie rond. Jullie doen een geweldige job! Het is altijd een goede gewoonte om eerst te begrijpen bewezen ontwerpen om te leren van het concept praktisch en dan spelen met ontwerpparameters om ervoor te zorgen iets nieuws .. Niks mis mee maatje ... Er zijn veel mensen op edaboard die u ondersteunen in uw leerproces .. Al het allerbeste! -Hemanshu

Hugo, ik denk dat je bedoelt elektronica. Ik hou het en bestuderen van mensen ontwerpen als een leerproces. Is het verkeerd om dat te doen? Je hoefde niet om me te vragen een dergelijk weet je wat vraag en profiteren van het woord "COPY". ** Ik ben niet in staat om het veranderen van ontwerpen als mijn eigen omdat ik een rookie .*** Het was zo onbeleefd om te zeggen dat iemand die bereid is om dit onderwerp te leren. Nogmaals, zeg ik dank aan iedereen die ooit heeft mijn vragen beantwoord in dit forum. Regards, Newbie111
Hallo, Sorry voor mijn negatieve opmerking, neem mijn Apologise voor. Groet, Hugo

Hallo, Sorry voor mijn negatieve opmerking, neem mijn Apologise voor. Groet, Hugo
Goed hugo00 ... Ik denk dat je nu de juiste job deden ... All the best & keep it up ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back