Fotonische kristallen met anisotrope materiaal

A

Alagappan G

Guest
Wat is de beste manier om te simuleren fotonische kristallen met aniotropic materialen?De assen van de anisotrope materiaal niet samenvallen met de assen van fotonische crytsal

Probeer te scheiden van het probleem in 3 subproblems: respectievelijk voor de as x, y en z.

Ik heb een kleine twijfel hier.Wat als de niet-diagonaal termen van de diëlektrische tensor niet nul.Zal het splitsen van het probleem nog?Laat het me weten

-svarun

Ik ben het eens met svarun.Het hangt af van de structuur en over de invalshoek.Indien kunt zeggen, de richting van het E-gebied valt samen met de richting van de anisotropie, dat voorziet in geen enkele complicatie.De beste oplossing is, in mijn opinie, is het gebruik van een 3 dimensionale solver.Bijvoorbeeld met MWS (en met meer dan 2 GB RAM-geheugen), kunt u gemakkelijk te simuleren een 3D fotonische kristallen met een aanvaardbare nauwkeurigheid.Gezien de beschikbaarheid van 64-bits dual-core CPU's en redelijk goedkoop herinneringen, ik geloof er niet veel nodig voor 2 dimensionale codes.Ik was zwerven door pc-verkopers en ik merkte dat ik kan kopen, een 3-GHz dual-core systeem met 4 Gigs RAM minder dan 2200 $.Ik kan me niet voorstellen kopen van een dergelijke pc 2 jaar geleden.U kunt ook controleren RSOFT
de fullwave.Het heeft een 2-dimensionale en 3 dimensionale FDTD solver.Ikzelf gebruik zowel MWS en fullwave.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back