Formule voor SMPS transformator berekening

U

UroBoros

Guest
Hi Voor het ontwerpen van transformatoren met CRGO en lage kosten kern, normaal gesproken gebruiken we een aantal eenvoudige formule die transformator doorsnede, kern permeabiliteit en een aantal bochten / volt enz. Dergelijke eenvoudige berekeningen betrekking heeft, zijn praktisch voldoende voor ons doel. Net zoals dat is er een eenvoudige methode voor het claculating SMPS Ferite transformator ontwerpgegevens? Transformer is om gebruikt te worden met Top IC of UC3842 chip. please suggest picstudent

Goede vraag! Ik denk dat Picstudent het over flyback transformator. Hoop dat iemand hier kan de meest reasonalbe ontwerp voor flyback transformator uit te leggen. De vraag kan meer precies als we 5V/1A uitgang ontwerp als voorbeeld. [Size = 2] [color = # 999999] Toegevoegd na 2 minuten: [/color] [/size] Hier is een aantal uitgangspunt bij mijn weten: 1. De transformator kan verzadigen in alle omstandigheden, 2. Stel de grens tussen DCM en CCM.

Hi Bedankt voor de application note. het heeft veel info op. Laat me lezen. Flyback transformator ontwerp met een minimum aan wiskunde en minimale parameters zijn in mijn gedachten. (Nauwkeurigheid kan enigszins worden compramised.) Normale ferriet materiaal wordt beschouwd. frequentie kan standaard of in de variabelen indien mogelijk. We moeten energie nodig en wordt de dwarsdoorsnede van de kern te leren kennen. Dan kunnen we bereiken bochten / volt door berekening. Dan kunnen we later trimmen nadat door proefdraaien. Ik ben niet ervaren in deze, maar uit verschillende kleine SMPS circuits die ik tot de conclusie gekomen dat bijna alle hieronder 60W gerally dezelfde lijn verbruiken. Dus als we een algemene formule te komen kunnen we het gebruiken om transformatoren veranderen voor verschillende volt en stromingen binnen dit lage power gebied. Dus voor kleine kracht die we kunnen gebruiken EE16 en sommige 30W bereik kunnen we gebruik maken EE25 of higher.The rest van circuit bijna hetzelfde. Is dit een werkbare idee of is er andere factoren die ik over het hoofd en maakt dit idee niet praktisch? Thanks Picstudent

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back