floating point

P

pixel

Guest
Lot van de computer kan worden gedaan met een vast punt, die veel sneller is dan floating point berekening op microcontrollers.
Voor welke toepassing is de floating point nodig microcontrollers systemen?

Hoi!

Floating point operatie moet worden vermeden indien mogelijk.Het besteedt veel opdrachten, geheugen en verwerking.Maar soms heb je te maken met zeer verbrokkeling kleinere of grotere aantallen zeer dan de vaste nummers van punt 2 (65.536) of 4 bytes lang (4.294.967.296) of hebben een goede nauwkeurigheid.
Het wordt normaal gebruikt om nummers te behandelen binnen het bereik van vaste punt (integer) cijfers, verschuiving decimale punt rechts of links (te vermenigvuldigen of te delen door tien).Zoals ik enige verwarring over gemaakt, ik heb liever met behulp van standaard floating point routines in mijn PIC programma's.

Dus moet zo begreep ik floating point niet worden gebruikt in de snelle real-time toepassing.Misschien in sommige langzame instrumantation meting?

in een programma van 89s8252 i die wordt gebruikt floating point te antilogaritme berekenen en nadat ik vermenigvuldigen om aan te tonen in lcd ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back