first-time-rechts in RF / Microwave CAD-software

K

kleinesmurf69

Guest
hallo,

deze dagen heel wat RF / Microwave CAD-software (ADS, magnetron kantoor, aplac ...) fabrikanten beweren dat er producten kunt u eerste ontwerp-time-rechts.is dit mogelijk als zij beweren of is dit pure marketing strategie?Ik heb het gevoel veel van de modellen in deze software zijn onjuist.bijvoorbeeld: SMD smoorspoelen zijn er in verschillende technologieën en dus moeten hebben verschillende modellen, doen ze?.II zou graag een discussie over dit onderwerp hebben alvorens te investeren in een aantal dure software.het ontwerp proces omvat nu enkele out-to-date software en aan het einde ben ik nog besteden veel tijd debuggen en tunen handmatig.als de eerste-time-right bewering waar is, of in de buurt van waar is, zou mijn ontwerpen tijd worden verlaagd tot 50% van mijn huidige ontwerp tijd in sommige gevallen en dit rechtvaardigt een investering in een dure tool.

bedankt.

met vriendelijke groet.

Deze programma's zijn niet beter dan de component modellen.Als u afzonderlijke delen van fabrikanten met geen of slechte modellen die u nog steeds problemen hebben, maar minder van hen.

Zelfs lage kosten moderne programma's kunnen goed zijn.Een van mijn vrienden maakt gebruik van een tien jaar oude versie van Eagleware Genesys en de transmissie lijn filters werken precies zoals gesynthetiseerd en gesimuleerde op.

Hoi,

Ik ben het eens met Fatulent.Garbage in, garbage out, dit is de oude waar.De simulatie-instrumenten zijn groot, maar de modellen van acctual passives en actieve apparaten die we gebruiken zijn soms meer dan poëtische accuraat.Echter, zodra u de juiste modellen, (betekenis beide, gemonteerd aan de werkelijke apparaat en geschikt te beschrijven met name uitgevoerd simulator) kunt u een uitstekende overeenkomst tussen de gesimuleerde en gemeten.Dan een simulator zal doen.

In mijn bedrijf hebben we mensen gewijd aan modellering.Voordat dit het geval was, heb ik ontwerpen, zowel, lineaire en niet-lineaire, met Ansoft Serenade 8.0.De Ansoft eigen model voor het apparaat heb ik gebruik gemaakt was zeer goed en, natuurlijk, matched het heel goed met simulator eis.Tussen gesimuleerde en gemeten was 100%!

flyhigh

flyhigh natuurlijk elk bedrijf heeft mensen in de modellering.

Je moet modellen te maken.Niemand zal het kopen van je als ze niet ziet hoef je niet modellen voor simulaties, zelfs als je zegt je berekeningen kloppen.

I agree.Modeling is een van de meest belangrijke stap is (we hebben een groep) in het ontwerpen van complexe schakelingen zoals MMIC.
ATC evenals Dielectric labs leveren de condensator modellen of S parameters, maar nooit vertrouwen.Als uw ontwerp is gebaseerd op verschillende componnents is het beter om ze te testen alvorens.
Ik gebruik om te bellen naar alle software als Matrices vermenigvuldigen en niet meer.Het moet mathemtically nauwkeurige berekening, maar de echte vraag is: Heeft u het vertrouwen van de actieve apparaat model?Kent u het MIM condensator model en haar tollerance?en dezelfde vraag voor alle andere bibliotheek componnents.

djalli wrote:

flyhigh natuurlijk elk bedrijf heeft mensen in de modellering.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back