firmware uploaden in een Ethernet-apparaat

T

techneut

Guest
Ik vroeg me af welke methoden gebruiken voor het uploaden van de firmware op hun Ethernet-product voor de eerste keer tijdens de productie.Bijvoorbeeld, ik heb een netwerk opslag apparaat waarvan je firmware beschadigd tijdens een upgrade naar een nieuwe firmware release.Nu kan ik geen toegang tot de ingebouwde web pagina en kan dus niet uploaden van de upgrade.

Er is een soort van interne connector (JTAG of een andere ICP) voor inital knipperen, maar ik denk niet dat je kunt gebruiken.Is er een andere manier om verbinding te maken met dat apparaat (USB, seriële ...)?Welk apparaat is dat?

meax98

Het is L1nksys N SLU 2 - Network Storage Link.Het draait Linux en Samba-server.Het heeft een seriële poort pin kussentjes op het PCB maar er zijn geen connector gesoldeerd.Ik kan soldeer een connector en een RS-232 level converter chip aan te sluiten op de seriële poort van de pc.Maar wat te doen na dat.I dont know.

Meestal maak ik dit voor mijn ontwerpen,
evenals andere embedded systemen ontwerpers.Ik steek een debug / dienst-poort aan boord, die gebruikt een aangepaste protocol en de toepassing die gebruik maakt van die haven is niet verspreid onder gebruikers, het is alleen voor het personeel.Dus als je niet kunt verkrijgen bij de fabrikant de toepassing ontworpen om met die haven, ik ben bang dat je kansen om iets te doen met die haven zijn erg laag.Een andere mogelijkheid zou zijn om de interne flitser en flits apparaat dat met de inhoud van een identiek, maar het apparaat werkt (of met een binair bestand als u daarover beschikt), met behulp van een programmeur.Deze methode werkt in de meeste gevallen.Uw pech zou een flash-geheugen in een BGA pakket .....

/ pisoiu

Ja, dit pisoiu zegt wat juist is.Ik deed dit twee keer met een aantal SCSI-kaarten (slecht geflitst firmware). Flash was PLCC pakket btw.Maar het was makkelijk te verkrijgen firmware voor deze kaart.Vind je vergelijkbare werkomgeving apparaat?Misschien kunt u vinden. Bin-bestanden op internet?Deze twee ideeën moeten werken.
Over de seriële poort: zelfs als je soldeer connector en converter chip, ik denk niet dat firmware bevat stuurprogramma voor seriële communicatie.Dus, laten we het werken apparaat of. Bin-bestanden.

groeten

meax98

Onze producten hebben een flash-geheugen is aangesloten op een microprocessor of DSP.De microprocessor / DSP heeft JTAG.Na de montage, de flitser is leeg, dus de raad is doof en stom.Ik schreef een Windows-programma dat gebruikmaakt van JTAG te wiebelen de microprocessor / DSP pinnen, waardoor het om een kleine bootstrap loader in flash.Toen ik opnieuw in de raad van bestuur, de bootstrap loader draait en downloadt de grote firmware via een andere poort.

Ik heb niet geprobeerd dit product, maar het lijkt nuttig:
http://www.universalscan.com/

Kijk dit:
http://www.ocdemon.net/flash_prog.htm
http://www.edaboard.com/viewtopic.php?t=57345

Onze oplossing is runing een mini-programma op het eerste.Dan is de mini-programma downloaden van de kern-bestand naar RAM via ethernet poort.Eindelijk, het programma schrijven de kern-bestand naar de flitser op de PCB boord.

Hallo
Er zijn verschillende manieren waarop de firmware kan worden geprogrammeerd
Per discussies gaande hier,
1) Flash
2) JTAG
3) Externe Hostadres enige tijd
4) Ethernet-poort
5) Rapid IO
etc
maar je moet die manier het programma is3)

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back