Filteren wild veranderende signalen

S

seyyah

Guest
Ik heb een vloeistof sensor die uitgangen pulsen afhankelijk van de snelheid van de vloeistof.Maar dat pulsen wilde veranderen, zelfs wanneer een stabiele vloeistof stroomt.Ik probeerde gewoon gemiddelde, gemiddelde, exponentiële gemiddelde filtertechnieken.De eerste twee heeft de juiste resultaten, maar de output verandert zeer snel en kan ik niet waarnemen.De laatste kan onderdrukken de snelle veranderingen, maar de output heeft een amplitude verlies; ik bedoel is het resultaat ~ 5% onder de werkelijke waarde of zo.Ik ben het niet diep weten deze kwesties.Wat kan ik doen om deze 2 doelen: 1) Verwezenlijken correcte resultaten 2) voorkomen dat snel veranderen

Het antwoord kan worden toegestaan meerdere seconden.Ik moet dringend hulp.Bedankt.

Algemeen, het filter heeft om de gemiddelde waarde te reproduceren het signaal amplitude correct, ervan uitgaande dat de pols is die het signaal.Dit is blijkbaar niet het geval met exponentieel gemiddelde.Een eenvoudige gemiddeld of voortschrijdend gemiddelde heeft het nadeel van nog snel veranderingen op de bemonstering interval grens.Een tijd-continue respectievelijk snelle steekproef tijd discrete low-pass filter moet zijn.U kunt kiezen uit een willekeurige volgorde (1ste of 2de en een lage Q, bijvoorbeeld Butterworth of Bessel kenmerk moet worden beste) en cut-off frequentie.

Nou ik kon niet komen tot een constant resultaat met fir low pass filter als met een 64 punt gemiddelde filter.Zij produceren beide correcte resultaten, maar de gemiddelde schommelt minder dan de andere.De lage fir een sneller reageert wel.

degree of filtering.

Met een eenvoudige IIR-filter, zoals voorgesteld, die u
in staat
bent om enige
mate van filtering.Je kan toch een signaal af te sluiten deze manier, kan het te langzaam, natuurlijk.Een FIR filter van bepaalde duur in tegenstelling is in principe beperkt in minimale cut-off frequentie, en meer gecompliceerde anyway.Soms (ik denk zelfs, meestal)
is het raadzaam om te beginnen met eenvoudige oplossingen.

seyyah,
Een benadering die ik
heb gebruikt in het ontwerp van de vlucht directeur computers is het gebruik van een tarief limiter.Dit is een filter, waarvan de productie is exact gelijk aan de input als de snelheid van verandering van de input van meer dan een bepaalde waarde ligt.In dit geval, de uitvoer is toegestaan om op de opgegeven waarde.De output van het tarief begrenzer kan vervolgens worden doorgegeven door middel van meer conventionele filters zoals bewegend gemiddelde, low pass, enz., indien nodig.
Groeten,
Kral

Unfortuanately een koers limiter,
als gevolg van het basical niet-lineaire bewerking, is ook niet het behoud van het signaal gemiddelde waarde.Ik heb nog niet horen een reden, waarom een eenvoudige low pass niet past. Start met eenvoudige oplossingen.

Ik heb een oplossing voor nu, maar het heeft een zeer trage reactie.Ik gebruikte weer bewegend gemiddelde filter.Bovendien steeg de pols i-interval.Ik bedoel, ik nu, het meten van de tijd tussen meer peulvruchten, en heeft dus een gemiddeld effect en beide met voortschrijdend gemiddelde produceert behoorlijk stabiel en nauwkeurig de output.Maar het kan niet reageren op plotselinge veranderingen.Hoe kan ik verbeteren aan te passen plotselinge veranderingen?

Hallo Seyyah,

"Ik heb een vloeistof sensor die uitgangen pulsen afhankelijk van de snelheid van de vloeistof. Maar dat pulsen verandering wilde zelfs wanneer een stabiele vloeistof stroomt."

Persoonlijk denk ik dat vóór proberen een correctie door het filteren van de output signaal dat u moet analyseren het systeem te begrijpen die zouden kunnen worden van de mogelijke oorzaak (en) van het onverwachte gedrag van de sensor.Misschien is er iets mis is in de positie van de sensor zelf (hij zou kunnen worden beïnvloed door turbolences in de vloeistof) of in de verwerving en het signaal conditionering frontend.
Ik ben geen expert op het gebied van besturingssystemen, maar ik denk dat een mogelijke oplossing is de uitvoering van een PID-regelaar voor de aanpassing van de middelingstijd venster aan te passen aan de variatie koers van de pulsen: door passende afweging van de afgeleide en de integraal deel kon je afgesneden ongewenste te snel variaties terwijl bij de meting venster de bijdrage van de snel veranderende signalen.

Groeten
Mowgli

Mowgli schreef:

Hallo Seyyah,"Ik heb een vloeistof sensor die uitgangen pulsen afhankelijk van de snelheid van de vloeistof. Maar dat pulsen verandering wilde zelfs wanneer een stabiele vloeistof stroomt."Persoonlijk denk ik dat vóór proberen een correctie door het filteren van de output signaal dat u moet analyseren het systeem te begrijpen die zouden kunnen worden van de mogelijke oorzaak (en) van het onverwachte gedrag van de sensor.
Misschien is er iets mis is in de positie van de sensor zelf (hij zou kunnen worden beïnvloed door turbolences in de vloeistof) of in de verwerving en het signaal conditionering frontend.

Ik ben geen expert op het gebied van besturingssystemen, maar ik denk dat een mogelijke oplossing is de uitvoering van een PID-regelaar voor de aanpassing van de middelingstijd venster aan te passen aan de variatie koers van de pulsen: door passende afweging van de afgeleide en de integraal deel kon je afgesneden ongewenste te snel variaties terwijl bij de meting venster de bijdrage van de snel veranderende signalen.Groeten

Mowgli

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back