FFT analysie in Hspice Vs.

F

flamingo

Guest
Om de prestaties van IM3 krijgen terwijl de output van de versterker 1Vpp, ik twee methoden: een enkel punt is PSS-analyse, met behulp van twee toon signaal met dezelfde amplitude welke uitgang 1Vpp houdt gebruikt, is de andere met behulp van FFT-analyse in Hspice met dezelfde stimuli .Maar de resultaten van twee simulatoren zijn zo verschillend.IM3 van PSS is veel veel beter dan de tegenhanger in Hspice, ongeveer 20dB hoger.Dus die het gevolg shoud ik geloof?

En de FFT resultaten onbestendige zijn met verschillende configuraties simulatie, dwz voor verschillende duur of stap in. TRAN analyse, en verschillende NP in. FFT, krijgen verschillende resultaten, variatie is ongeveer 3 ~ 6dB, maar ze zijn nog niet onvergelijkbaar met het resultaat in PSS.Wat is de reden?

Elk van hen heeft zijn eigen lastige punten.
Bij gebruik van FFT zoek naar venster en spectrum lekkage verschijnselen.Om een goede nauwkeurigheid te krijgen in uw geval heeft men het gebruik van platte bovenste venster.Ik ben niet zeker of hspice dit levert als een standaard functie of moet je toevlucht nemen tot 3rd party postprocessing.

Praten over PSS, occasioanly het convergeert naar een vreemde landen.Niet zeker hoe en wanneer dit gebeurt, lijkt te gebeuren willekeurig.Dit zou kunnen verklaren uw discreptancy.

Dank u voor uw tips.Ik heb gemerkt het spectrum lekkage fenomeen, maar zo weinig hulp voorgedaan.

een ander fenomeen in de FFT-analyse (Hspice): voor een high gain versterker (ongeveer 60dB), wordt het ingangssignaal amplitude zeer klein.Daarbij FFT analyse, de resultaten blijkt dat de harmonische vervorming zal worden verbeterd met de toenemende input signaalsterkte in sommige bereik.Maar dit in strijd met de werkelijkheid.omdat voor een lineaire versterker, Y (t) = a0 a1 * x (t) a2 * x (t) ˛ A3 * x (t) l, dan HD3 (gedefinieerd als de verhouding van 3ord HD naar fundamentele) kunnen worden uitgedrukt als Z * | a3/a1 | * x (t) ˛, dus met verhoogde x (t), is HD3 lager.Hoe dit te verklaren?

flamingo schreef:

Dank u voor uw tips.
Ik heb gemerkt het spectrum lekkage fenomeen, maar zo weinig hulp voorgedaan.

Ik heb geprobeerd de Hann, en Haris.Er zijn enkele verschillen in ronde vorm, maar niet de prestaties van HD3 of IM3.

Acturally, is er een CMFB in mijn ckt, misschien dat is het probleem.Maar hoe de nauwkeurigheid van een CMFB, schaal hoe te simuleren, of is er een spec voor deze voorstelling?

Soortgelijke fenomenen zijn niet dectected in PSS simulator (spectreRF), dwz, kleinere output amplitude, hoe beter IM3.Dan leggen we uit hoe het CMFB instabiliteit of onnauwkeurigheden in SpectreRF?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back