FDTD

M

Mika3

Guest
Hallo!

Ik
heb om te kiezen tussen FDTD (in mijn geval SEMCAD) en FIT (CST MWS).Ik wil voor de simulatie van een menselijk lichaam met de hoogst mogelijke resolutie (aantal voxels).

Ik heb getest en beide MWS leek de betere programma op de meeste dingen, maar toen ik probeerde om het aantal voxels ruim 4.000.000 MWS hadden ook minder geheugen.SEMCAD zou kunnen berekenen abaout 15.000.000 (beide proeven met 2 GB RAM).

Heb ik iets mis is met CST MWS of doet FIT moet nog zo veel meer geheugen dan FDTD?

Bedankt voor alle reacties

mika

FDTD en FIT erg lijken dus ik denk niet dat er zoveel verschil in het geheugen eis ... check de omvang van de berekening "vak "..... misschien kun je hem nog kleiner en past je model. .........

Kunt u uploadt uw menselijk lichaam model voor CST ....... of de voxel gegevens?

Als ik het goed begrijp, je "hoogst mogelijke resolutie" betekent kleinst mogelijke cel grootte.Met gebruikmaking van dezelfde grootte in cel MWS en Semcad betekent niet noodzakelijkerwijs dezelfde nauwkeurigheid in de definitieve antwoord (veldwaarden of SAR).Met dezelfde cel grootte, moet je verwachten dat de FIT geven hogere nauwkeurigheid in het modelleren van de onregelmatige vorm (van het menselijk lichaam).Met dezelfde resolutie (hetzelfde aantal cellen), moet je verwachten dat de FIT consumeren meer geheugen, sinds ten minste wat extra geheugen nodig is om de informatie in verband met de onregelmatige vorm.

Eigenlijk voxel lijkt een geometrische entiteit niet een simulatie raster.Gecompliceerde objecten zoals het menselijk lichaam zijn benaderd door een verzameling van objecten eenvoudiger.
Dus het verschil tussen de twee programma's is het waarschijnlijk door de feitelijke meshing.
Ik denk dat MWS, of ten minste de specifieke instellingen die u gebruikt, geef je een dichter maas.

Bedankt voor je commentaar!

Yesyes, ik weet het, de hoogst mogelijke resolutie is afhankelijk van welk model ik gebruik en dergelijke, maar wanneer ik probeer te simuleren dezelfde geometrie in SEMCAD en CST, er was dit verschil in mogelijke aantal voxels.
En zo zou ik intresse om te weten, indien dit was misschien een fout van me, toen ik gebruikte CST MWS (I getest CST alleen voor twee weken en ik simuleren met SEMCAD voor enkele jaren) of dit verschil in aantal voxels is opgericht in het verschil van FDTD en FIT.
Of kan er een andere reden

mika

PS sorry aaron, mijn licentie voor CST is verstreken ...

Wat ik dacht is te vergelijken (visueel) de twee mazen voor de grootste MWS geval - 4.000.000 voxels, en kijk of MWS maas is dichter, of misschien SEMCAD s rooster verwaarloost meer detail.Maar als uw licentie is verlopen

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back