Fast Fourier Transform van chirp signaal

S

saira1qau

Guest
Hi everyone! Weet iemand hoe je schakelfrequentie en chirp tarief vinden na het aanbrengen van fft op chirp signaal met lineaire chirp?

Als u plotten de omvang van uw FFT ziet u een vlak maximale oppervlakte vanaf de start freq en afhaken aan jouw kant freq. Er is geen manier om de chirp tarief van uw fft te bepalen, dat is een TIME-functie en de FFT alleen geeft u frequentiedomein informatie.

Bedankt voor uw hulp Barry! Ik heb het over lineaire chirp waarvoor f = f0 + kt, waarbij 'f' is de frequentie van het signaal, 'f0' begint de frequentie en "k" is chirp tarief. Denk je niet dat 'k' constant is?

Stel dat aa lineaire sweep chirp met BT >> 1 (product bandbreedte * duur) en central_frequency >> B. Als ik niet verkeerd, bij de start en stop frequenties de absolute waarde van de transformatie is de helft (-6 dB) van de waarde bij het vlakke deel. Met deze frequenties, als je weet dat de duur krijg je de snelheid k. Groeten Z

Hallo, Hierin http://faculty.nps.edu/dl/mobile/eo3404/B-Discrete-Fourier-Transform/b3_stft_2.html in de onderkant van de pagina ziet u het spectrogram uitgang van een chirp signaal dat wordt voornamelijk gemaakt van fft werking. U het frequentie-interval op de verticale en de duur op de horizontale as. Zo kunt u eenvoudig het verwerven van de schakelfrequentie en de snelheid van de frequentie verandering. Hier, (een vergelijking van verschillende BT product chirp spectra voor een radar cursus hw gemaakt door mij) Je ziet dat als de BT (Bandwidth-Time product) toeneemt, neemt de frequentie zichtbaar overname prestaties verhoogt . Je zal bijna altijd te schatten een goed deel van de frequentie sweep van de chirp signaal afhankelijk van de BT product. Echter voor een frequentiewijziging rate schatting een signaalduur essentieel. Hoop dat het helpt.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back