fase marge

S

surianova

Guest
hoi!

Dit soort graf stabiel?
Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

Een systeem is stabiel als zowel de winst-marge en de fase marge zijn positief.

Een systeem is instabiel indien ofwel de winst marge of de fase marge is negatief.

In de gegeven grafiek hebben we een winst marge van 40 dB en een fase-marge van 80 db, zodat het systeem stabiel is.

Uw systeem is niet stabiel, als je de stabiliteit havining minimaal 45 Deg Fase marge.

Uw grafiek is een geweldig voorbeeld van waar Cadence
de fase-marge winst-marge rapportage werkt niet.Gezien de fase bij winst = 0 of gewin ten fase = 0 is niet genoeg.Je hebt een breed scala van ongeveer 15 dB krijgen waar de fase is alleen -30 Deg!Het bedrag van de winst in combinatie met de sub-45 Deg marge zal resulteren in trilling.

Een betere fase marge algoritme om het ergste geval tot aan de frequentie waar winst = 0, niet alleen op de frequentie waar winst = 0.

Hetzelfde geldt voor de winst-marge natuurlijk.

gszczesz schreef:

Uw systeem is niet stabiel, als je de stabiliteit havining minimaal 45 Deg Fase marge.Uw grafiek is een geweldig voorbeeld van waar Cadence de fase-marge winst-marge rapportage werkt niet.
Gezien de fase bij winst = 0 of gewin ten fase = 0 is niet genoeg.
Je hebt een breed scala van ongeveer 15 dB krijgen waar de fase is alleen -30 Deg!
Het bedrag van de winst in combinatie met de sub-45 Deg marge zal resulteren in trilling.Een betere fase marge algoritme om het ergste geval tot aan de frequentie waar winst = 0, niet alleen op de frequentie waar winst = 0.Hetzelfde geldt voor de winst-marge natuurlijk.

waarom 15dB winst met -45 Deg fase zal veroorzaken uittrilling?

gszczesz schreef:

Uw systeem is niet stabiel, als je de stabiliteit havining minimaal 45 Deg Fase marge.Uw grafiek is een geweldig voorbeeld van waar Cadence de fase-marge winst-marge rapportage werkt niet.
Gezien de fase bij winst = 0 of gewin ten fase = 0 is niet genoeg.
Je hebt een breed scala van ongeveer 15 dB krijgen waar de fase is alleen -30 Deg!
Het bedrag van de winst in combinatie met de sub-45 Deg marge zal resulteren in trilling.Een betere fase marge algoritme om het ergste geval tot aan de frequentie waar winst = 0, niet alleen op de frequentie waar winst = 0.Hetzelfde geldt voor de winst-marge natuurlijk.

Voor een eenvoudige dubbele pole lus reactie, wanneer de fase marge daalt beneden 45 degress vervolgens de versterker meestal ring bij de afwikkeling.Hoe groter de winst,
hoe langer de beltoon.Bij 60 graden fase marge, krijg je een optimale afwikkeling van de tijd met geen beltoon.

Dus hoewel je systeem behoeften 0 graden fase marge te oscilleren, kunt u beltonen, dat is zo lang dat het vrijwel oscilalting fase met kleine marges en grote winsten.Ten tweede, wanneer de beltoon bereikt groot genoeg amplitudes dat het begint te verzadigen de versterker, de niet-lineaire effect zal veroorzaken frequentie verschuiving en het scheppen van een permanente oscillatie.

Greg

Ik begrijp dat Fase Marge moet boven de 45 Deg (> 60 is beter) om te voorkomen dat trilling.Maar ik denk dat in de reeks krijgen = 15dB, de fase = -30, betekent het de fase marge = 150?Dus het systeem is zeer stabiel, toch?gszczesz schreef:

Voor een eenvoudige dubbele pole lus reactie, wanneer de fase marge daalt beneden 45 degress vervolgens de versterker meestal ring bij de afwikkeling.
Hoe groter de winst, hoe langer de beltoon.
Bij 60 graden fase marge, krijg je een optimale afwikkeling van de tijd met geen beltoon.Dus hoewel je systeem behoeften 0 graden fase marge te oscilleren, kunt u beltonen, dat is zo lang dat het vrijwel oscilalting fase met kleine marges en grote winsten.
Ten tweede, wanneer de beltoon bereikt groot genoeg amplitudes dat het begint te verzadigen de versterker, de niet-lineaire effect zal veroorzaken frequentie verschuiving en het scheppen van een permanente oscillatie.Greg

Mijn excuses, ik
ben gebruikt om lezing Spectre STB analyses waarbij 0 degress (of 360) is instabiliteit.Ik denk dat je met de Bode-plot van een negatieve feedback-systeem voor de feedback ?????Normaal gesproken, als je de lus breken, wanneer het signaal komt terug in de fase zit je in de problemen.Dus 0 graden is trilling.Ik vertrouw erop dat het dan dat dat niet wat je deed??

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back