extracte on-chip spiraal inductor parameters uit s-parameter

M

mike_bihan

Guest
Over de winning van on-chip spiraal inductor parameters van de meting!

Een aandeel kan me met de ervaring van de winning van spiraal-inductor equivalent van S-parameter?

De zaak is: Na het behalen van de S-parameter van de on-chip CMOS Spiral inductor van een meting, het pad extractie moet worden gedaan om de precieze resultaat.Dan is de equivlent circuit moet worden bepaald door het omzetten van S-parameters naar Y-param echter nog veel parameters zelf-verband.

Heeft iemand ooit gezien alle papieren beschrijving van dit proces in detail?Kun je dit delen met mij?

Te veel informatie over on-chip spiraal inductor zijn gepubliceerd, tot nu toe heb ik niet gezien, een gedetailleerde beschrijving over dit proces, waarom?Is dat te simpel om te bespreken?

Bedankt!
Bi, Han @ Sjtu, Emlab

I'm winning S-Pars.van de hand te spiraal smoorspoelen tot 15 GHz.Deze procedure ziet er als volgt uit:
1.Maak een hoofdsom eq.circut op de aanname van de belangrijkste fysische wetten en apparaat geometrie.
2.Maak een parametrische frequentie afhankelijkheid van deze parameters.Als u niet weet wat deze afhankelijkheid nauwkeurig, gebruik polinomial presentatie.
3.Optimaliseer alle parameters te minimaliseren van het verschil tussen geanalyseerd en gemeten S-pars op de volledige exploitatie band.

Het
is allemaal.Ik kan u voorbeeld van eq.circuit als MWO project.

Met respons
Kit-de-grote

Definieer een netwerk-structuur, dan veranderen de parameters die overeenkomen met uw
Spara, kan worden gedaan door Ansoft software of andere EDA met optimale

Kit-de-grote, kan je gewoon na de vergelijkingen die u gebruikt (na de-pads inbedding natuurlijk)?Ik gebruik niet ADS MWO ...Thank you a lot

Leron

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back