externe USB HDD gemaakt bootable

Z

zainka

Guest
Oke, kan dit niet volledig gerelateerd aan pc-programmering, maar toch is het, een soort, omdat het is gerelateerd aan de veranderende mbr een externe USB HDD's en VBR voor partitie 1.Hoe dan ook hier het geval is.

Ik heb een externe USB-schijf die ik wil maken bootable.First, let wel dat, ja, mijn moederbord ondersteunt booten van USB-apparaten, ook mijn USB HDD toont in de "boot volgorde" tabel indien aangesloten op stroom op, en ik kan selecteren indien gewenst, maar het gewoon booot.Ah, nog een ding, partitie 1 (FAT32) is ook actief gedaan.

Probleem is.Hoe kan ik eerste partitie van een systeem partitie tijdens het formatteren???Zowel Win2K en WinXP ontbreken van deze functie heeft opdracht Format geen ondersteuning meer voor de / S optie (of het is verborgen met een andere tag), en de cmd sys niet wordt verstrekt langer niet.Conclusie, Microsoft sucks.

Bij gebruik van WinHex-naar-USB HDD (fysieke toegang te lezen) Ik zie dat er een opgenomen MBR en de VBR voor Partition1 heeft ook een code bevatten (hoewel ik niet kreeg scills nodig is om het decoderen).Ik heb geprobeerd te kopiëren nodig MSDOS 7.0 of 5.0 (beide geprobeerd) bestanden naar root zonder succes, dit meest mogelijk omdat de VBR niet correct is ingesteld volgens deze OS.

Van WinHex Ik zie dat een van de gebruikte snaren als boot mislukt (schuin ik zie geen bij het opstarten met behulp van de USB HDD als boot device) zegt dat NTLDR ontbreekt, die ik van mening aangeeft dat VBR verwachten een win2k/winxp OS.

Zo denk ik het probleem is dat de partitie niet correct geformatteerd te kunnen een msdos operationele systeem te gebruiken en dus gewoon opstarten.Voor nu denk ik dat de MBR juist is.Als er iemand kan helpen met adviezen of gereedschappen te formatteren partitie met systeem bestanden correct (dwz vast te stellen VBR te vragen MSDOS), dan zou ik heel gelukkig.

Ik heb een aantal pc's op de vaste schijf (zal hebben, atleast), die ik nodig om in msdos milieu, en ook, dient te worden draagbaar op een externe USB-schijf daarvoor.

Thanks in advance

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back