Externe Toegang Ram met Keil c, met behulp van Winbond W77e58

E

ermtariq2

Guest
Hallo allemaal,

Kan iemand mij helpen Hoe kan ik lezen en schrijven externe ram met Keil c, met behulp van Winbond W77e58.
Gelieve dont te gaan in hardware detail.
Ik gebruik C languag.
Dank je

Je moet xdata te verklaren de gegevens.

bijvoorbeeld:
unsigned char xdata variabele;

Bedenk ook is er 1K van de interne SRAM gecontroleerd door de DME0 beetje in de PMR-register.Als dit SRAM is mogelijk te maken, is toegewezen aan adressen 0x0000 tot 0x03FF.Bezoekers buiten dit bereik zullen toegang extern geheugen.

hi itaig,

Ik veronderstel dat je antwoord alleen schrijf je RAM-geheugen, kunt u antwoorden hoe om te lezen van ram.

Geldt voor zowel lezen en schrijven.

Code:

char xdata x; / / Variabele in een extern geheugen

char a; / / Normaal variabele

char b; / / Normaal variabelevoid test (void)

(

x = a; / / Schrijft een externe RAM

b = x; / / leest van externe RAM-geheugen in de b

x ; / / lezen van externe RAM, dan voeg 1 terugschrijven naar externe RAM

)

Hi itaig,
Bedankt voor het antwoord ......

Ik heb twee querstion ...

1.Kan ik toegang tot externe RAM zonder iets te doen met interne RAM-geheugen.
2.Is extern geheugen varialbe (xdata) vereist geheugenlocatie om toegang te krijgen ..of het kan zich kan identificeren met zijn naam ...

Ja, u kunt alleen de externe RAM en geen gebruik maken van de interne xdata RAM.

De linker zal automatisch toewijzen aan een variabele adressen die eigenschap heeft de xdata.U kunt een adres toe te wijzen absoluut wanneer je wilt, maar meestal zul je hoeft dit alleen te doen als je memory mapped I / O.

Naast de verklaring van de variabele, je het ook maar te behandelen als elke andere variabele, compiler zal het werk de rest voor je.

Hi guys,Blijf op de vraag.Als ik met EEPROM, kan dezelfde methode toegepast?en kan ik de uitgang van de waarde van P0 te lezen?Dank je wel!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back