ernstige twijfel Renormalisatie in HFSS

M

mirriyaz

Guest
Hiiiiiiiiii Guys

Ik heb een twijfel over de Renormalisatie en De-Insluiten beschikbaar in waveport opdracht dialoogvenster van HFSS, mijn twijfel is wat er precies Renormalisatie en De-Embedding, en waarom en wanneer we het gebruiken.

Ik heb enige kennis en ik heb het gebruikt, net als ik ontwierp een enkele p (at) microstrip tch antenne voor 10GHz en ik ben het met voederen microstripline van 50 ohm, dus ik stel de renormalisatie voor de golf poort tot 50 ohm en de-embed naar 0, maar na de simulatie mijn antwoord is niet op 10GHz maar verschillende, dus toen ik de 50 ohm in de nabewerking het geeft me verschillende reacties op, die opnieuw niet op 10GHz, dus ik ben soort van vast, als iemand kan plzz help me aan te geven wanneer je renormalize en hoeveel je moet De-insluiten, zal het echt nuttig, voor zover ik weet dat mijn berekeningen voor p (at) tch afmetingen juist zijn.

thanx in advance.

Als u een WavePort, kan worden moet u proberen om de haven opnieuw toewijzen.Gebruik verschillende configuratie haven, Terminal Lines.U kunt gebruik maken Driven terminal methode.En op de eerste, proberen te simuleren "Alleen haven oplossing".
Ook test over hogere orde modes.Ansoft beveelt aan: ".. Wave Poort vereisen een lengte van Uniform Kruis afdeling. Bijvoorbeeld: Elke haven definieert u aangesloten op een semi-oneindig lange golfgeleider die dezelfde doorsnede als de Wave-poort heeft."

"Voor zover ik weet dat mijn berekeningen voor P @ tch afmetingen kloppen" => hebt u een aantal eenvoudige formule om de dimensie van de patch zo te berekenen dat het "moet / zou" resoneren op 10GHz?Zo ja, dan cosider dat er verschillende veronderstellingen betrokken bij de formule.bijvoorbeeld het laden effect van het diervoeder niet worden geboekt, randen effect op de rand is niet nauwkeurig voorspeld, enz. Het resultaat, de resonantiefrequentie voorspeld door de eenvoudige formule is niet goed.U kunt niet gebruiken als een "standaard / benchmark" voor het beoordelen van de juistheid van HFSS simulatie in het algemeen.In het bijzonder is het effect van de-inbedding zelden gezien in een vereenvoudigd model.

voor uw probleem, renormalisatie is zoiets als een bron die verbonden zijn met verschillende interne weerstand tegen de antenne.natuurlijk je zou verwachten dat ander niveau van straling, namelijk de locatie en het minimum van | S11 | anders zou zijn.

Mijn suggestie: gebruik golf poort, niet van toepassing renormalisatie, kijken aan de ingang impedantie (in plaats van S11) het vinden van de resonantiefrequentie.

Ik heb enkele problemen over waveport van rechthoekige microstrip antenne ..

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back