Erg lastig analoog ontwerp

T

tia_design

Guest
Geef je slechts drie voltage A, B en C, geen andere voltage beschikbaar is. Dat betekent dat je niet weet welke gebruikt kan worden als voedingsspanning voor het besluit circuit. Het andere moeilijke deel is dat op bepaalde tijd A kan de kleinste spanning, terwijl op andere tijd B of C kan kleinste spanning. Ontwerp een circuit om de kleinste spanning vinden tussen deze drie en uitvoer met behulp van een CMOS tri-goed proces. Wees voorzichtig met parasitaire diode of SCR als je dit circuit ontwerpen. Hoe om dat te doen?

Ik zou diode of de drie spanningen aan de comparator B +. Te krijgen Vervolgens delen elke spanning die door half en heb drie comparatoren ze te vergelijken in de drie mogelijke paren. Maak dan gebruik van de logica op de drie comparator uitgangen aan de laagste selecteren.

[Quote = winderig] Ik zou diode of de drie spanningen met de referentie te krijgen B +. Vervolgens delen elke spanning die door half en heb drie comparatoren ze te vergelijken in de drie mogelijke paren. Maak dan gebruik van de logica op de drie comparator uitgangen aan de laagste. [/Quote] Bedankt voor het antwoord te selecteren. Dan hoe je je kracht die comparators? Zoals ik al zei, je weet niet welke van de A, B of C kan worden gebruikt als Vdd en Vss.

de hoogste spanning zal revers voorkeur de andere twee leveren via diode. spronggewricht

u kunt voeren twee cascated volledige golf correctie met de juiste laad-R bijvoorbeeld om de laagste mogelijke knoop krijgen als diod druppel zou kunnen worden weggelaten. Diod voor gelijkrichter kun je goed gebruiken tripple O moet ok zijn.

Ik vraag me af waarom dat niet de laagste spanning als de VDD en de "0" als de GND te selecteren. ik bedoel dat een enkele spanningsbron gebruikt als de PS. : (

Ik ooit zag een brug te slaan circuit gebruik (zeer eenvoudig) kunt u twee onbekende signaal, dat wil zeggen, je in te onderscheiden a en b, maar weet niet welke een hoog is en die een laag is, dan is de uitgang van de brugschakeling je de bepaalde hoge en lage bepaalde signalen. Dan naar drie signalen? misschien moeten meer bruggen?

Hier is de rectificatie circuit je nodig hebt. U kunt verder reguleren van de output en het gebruiken om de macht van de vergelijkers! Nu zijn we half weg daar ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back