Enkele VCO Vragen

R

redhat

Guest
Ik wil het ontwerpen van een VCO die werkt met centrale frequentie 950MHz met geen prestatie faseruis eisen (wil ik niet te kopen), dus wat is de waarde van Q dat ik moet nemen om een goede (acceptabel) prestaties hebben?de resonator is een 4-element hoop gegooid resonator, wat moet de input / output-belastingsweerstand? de output is een negatieve weerstand versterker en de ingang is een spanning source.when zetten de Varactor, ik zet het in plaats van een van de condensatoren of shunt in serie met het? Ik ga BB149 Varactor en ik gebruik niet kan berekenen zijn Q omdat ik niet parallel weerstand waarde Rp vinden in de datasheet.

Groeten

Hallo Redhat,

De eenvoudige manier om VCO ontwerp is om je resonantiekringen en versterker gebruik op de lus die geen echte negatieve impedantie versterker.Met elementen die je kunt aanpassen resonantiefrequentie die verschuiving 0 of 180 graden of wat noodzakelijk is, hangt af van het type versterker in de reacties loop.The eenvoudige oplossing is het gebruik van sommige MMIC versterker zoals ERA ...MAR .... MSA U kunt gebruik maken Varactor diodes plaats shunt condensatoren.Dit is een brede band type VCO en Q van Varactor hebben kleine invloed speciaal als je in serie C met diodes.Soortgelijke oplossing die u kunt vinden in het artikel van M. Vidmar gepubliceerd in de VHF communicatie paar jaar geleden.Ik heb ook meer dan 10 jaar geleden VCO die werkte 1,5 octaafbandbreedte in het bereik 22 MHz -1,2 Ghz met resonante circuts als de jouwe, en met kleine veranderingen sommige onderdelen en natuurlijk de belangrijkste verandering is dat die L resonante frequentie en bandbreedte van de verandering bepalen ontworpen.

GL XTASA

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back