encoder voor het meten van motorische speed.how het bepalen van de richting?

M

m_mansour2005

Guest
Ik heb een optische encoder voor het meten van de snelheid van de motor
2 draden O / P van deze sensor
1stwire >>>>> te tellen pulsen
2e draad>>>> de richting rechts of linksIk kan tellen pulsen.
sensor heeft geen name.i proberen om te weten hoe het bepalen van de richting, maar ik kan niet.
een ieder weet hoe deze sensoren werken?het opgeven van de richting?Ik denk dat alle soorten van deze sensoren is een idee.een weet het?

Ik neem aan dat u een kwadratuur encoder.Als twee tellers zijn geplaatst aan beide draden tegelijk de telling zal binnen / - 1 of dit waar is.

De twee klok streams zijn fase verschoven naar 90 graden.In X1 modus u een klok te tellen en de B-klok te bepalen richting.Op de stijgende rand van de A-als B klok is Laag we tellen in een richting (zeg Up) anders als op de oplopende rand van het A-klok B Hoog wij rekenen in de tegenovergestelde richting (naar beneden).Er zijn nog andere modi X2, X4.Just google hen.

praktische vragen?
na encoder testen ...
dit is het resultaat

sla rechtsaf
wireA wireB
0 0
0 1
1 1
1 0

linksaf
wireA wireB
0 0
1 0
1 1
0 1

hoewel wireA -0011 - 0 tot 1 tellen als pols
en van 0 tot 0 ook als pols.

Ik denk dat 0-0>>>> omzetten van 0 tot 1-0 snel.1 zintuigen alleen door timer0 maar kan niet gezien worden door een LED voor voorbeeld?

de vraag?
Wat
is de optimale manier om de regie?

001100110011001100110 <- A (Rotating rechts)
011001100110011001100 <- B

011001100110011001100 <- A (Rotating links)
001100110011001100110 <- B

Als je alleen bent na is de richting, gebruik dan iets als een D Flip Flop, aansluiten A tot Klok, B naar Data.On Rising van A rand zal klinkinrichting de B-klok (Richting).het geven van een Q staat de output van die richting bijgewerkt op elke stijgende rand van een klok.Dit moet worden uitgevoerd als een IC-pakket of FPGA / CPLD te wijten aan de snelheid.Lijkt een verspilling geen gebruik te maken van de positionering / snelheid gegevens zo goed, maar als uw aanvraag niet verplicht is ...

Misschien kan u kunt proberen gebruik te maken van de hal sensor.There is een modus die in de BLDC motor.It kunnen testen van de snelheid en richting.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back