EMC-test eisen voor residentiële beveiligingsproducten

A

Artem

Guest
Noodzaak te vinden EMC-emissie en immuniteit en functionele eisen voor residentiële beveiligingssystemen.Terwijl de immuniteit testmethoden zijn gespecificeerd in EN 61000-4-x-serie immuniteit grenzen, emissie-en functionele eisen zijn niet duidelijk voor mij.

Mag ik immuniteit gespecificeerde grenzen voor EMC voor residentiële commerciële en licht industriële omgevingen of er is product specifieke vereiste normen?

Bedankt

Ik had gedaan EMC / EMI testen tevoren.Ik denk dat je zou kunnen kijken naar het probleem op deze manier:

1) Is het product voor commerciële, industrieel gebruik, of militair?

2) Is het product gericht voor de Amerikaanse markt, Europa, Japan, China of Azië.Dit zou gids om te weten of u moet kijken naar CISPR (Europa) of FCC (Amerika) richtsnoeren voor de lancering van de producten.

3) Op basis van het richtsnoer bieden, zal dit dan bepalen of u te verplichten geleide emissie doen, uitgevoerd gevoeligheid, uitgestraald uitgestraalde emissie of gevoeligheid?

4) Al uw problemen, dan kan worden opgelost door gewoon krijgen een geaccrediteerde testen huis die een testplan en het rapport voor uw productToegevoegd na 2 minuten:Om meer specifiek over uw vraag, zou het een "ja" is, zijn de normen in het algemeen zeer gevoelig product dus voor verschil groepen zouden er verschillende test eisen.

Hi wchu01

Ik moet product vereiste specificaties te definiëren aan het begin van het ontwerp en de verstoring en emissie-niveau vast te stellen in elke haven van het systeem en als een geheel.Ik probeer product specifieke standaard te vinden voor wat we zijn ontwerpen.Het lijkt erop dat dit product klasse niet expliciet omschreven in:
http://www.iec.ch/zone/emc/cispr_guide_2004.pdf

I dont have alle normen om ervoor te zorgen dat de keuze van de limiet definiëren van documenten is gelijk.

Van inet voor sommige producten zou kunnen worden zichtbaar dat (bijvoorbeeld):
"CE (Europa): EN50081-1, EN50082-1, EN50130-4, EN55022 elektromagnetische compatibiliteit, Emissions and Immunity
http://www.iautomate.com/promo15.html "

wat zijn andere fabrikanten zijn die verwijzen naar.Toegevoegd na 2 minuten:Dus EN50130-4 lijkt het product specifiek.

emissiegrenswaarden voor commercieel product.
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

rogerynt, bedankt voor het document, maar het is niet wat ik nodig heb.Bovengenoemde normen bepalen zowel de emissie en immuniteit eisen.

Hi Artem,

Volgens mijn begrip, uw product moet doorgeven EN55022.Ik heb deze test gedaan in het verleden en sommige gegevens is bevestigd voor uw referentie.Neem een kijkje om te zien of het helpt of niet.

emc1.jpg: Geleide emissiemeting gegevens
emc2.jpg: Grafische gevolg van bovenstaande meetresultaat
emc3.jpg: Radiated Emissiegegevens
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

Hi rogerynt

In het laatste bericht bedoelde ik dat en550022 is niet de enige die ik nodig heb.IEC zegt dat voor multifunctionele producten, elke standaard voor bepaalde functie moet worden getest op de naleving.Dus zal en550022 niet de enige emissienorm het product moet worden gecertificeerd.
Ik probeer te vinden EN50130-4 in aanvulling op bovengenoemde normen.

Zou het mogelijk om ons uw product te vertellen als ik zou geloven dat het testen eisen te koppelen aan het type product dat u probeert te zetten op de markt?Toegevoegd na 8 minuten:Artem, zou dit een beetje uit de punt, maar ...

U zei dat u probeert te definiëren product eis aan het begin van een ontwerp.Voor mijn project, vanaf het begin het product klasse is geïdentificeerd, waarna het project team zou zich houden aan bepaalde regels op het EMI handtekening te verminderen maar dit niet echt veel zekerheid te geven aan of het systeem zou kunnen duidelijk EMI aan het eind van de dag.Daarom is het nodig te worden getest en moet het vervolgens niet uit de metingen je waarschijnlijk kon zien waar is uw problematische regio te verbeteren op.

Zo werd gewerkt aan een Wi-Fi-project, zeker emissie naar verwachting op 2,4 Ghz, maar sinds dit is een Wi-Fi product, het is oke om een wavier zoeken.Daarom hangt het echt van het product dat we kijken.

OK, dat is beetje overzicht:
Security Monitoring apparaat (sensor binnenkomst, enz.), (mobiele connectiviteit gecertificeerd voor CE-modules), milieu verzamelen van gegevens en voorzieningen voor IT-apparatuur.Plaatsen om te gebruiken - residentieel voertuig industrieel.Het is een basis universeel platform en bestaat in prototype vorm.Dus ik probeer te iteraties verminderen certificering voordat de productie te verlagen.

Het belangrijkste hier is de immuniteit en veiligheidseisen.

Artem,

oke mijn product niet gecertificeerd voor CE, maar uit mijn beperkte begrip van dat, zou ik denken:

1.Aangezien het industrieel gebruik, is er geen echte noodzaak voor het testen van de immuniteit voor zowel uitgevoerd en uitgestraald.

2.Als het draadloos communiceren dan kan worden overwogen om te testen voor emissie-niveaus en je moet wel goed.

Wat de vermindering van de kosten, voor mijn methode, zoals al eerder is om gewoon testen voor.Echter, de test huizen hebben meestal een certificatie-tests en de reguliere, die komt op een goedkoper tarief.De reguliere een is slechts een pre-scan die vergelijkbaar is met de certificering, maar ze zijn het niet eens.De pre-scan kunt u te weten de emissie uit uw systeem.

Weet je zeker dat er geen immuniteit tests zijn nodig?
Maar wat heeft de IEC 61000-6-2 definiëren?
(Algemene normen Immuniteit voor industriële omgeving)

Emissie zal ook worden getest omdat draadloze gedeelte is niet alleen het genereren van een geluid, maar controller en DC-DC deel schakelen en alle onderdelen ook.

Oke

Voor de emissie zou ik understand.but voor immuniteit kon wavier worden gebaseerd op rechtvaardiging?

Hi Artem,

Ik denk dat het onwaarschijnlijk dat immumity test af voor CE-goedkeuring.Hoewel het lab is het ermee eens om afgifte van een rapport.Maar, merkt het nog steeds deze test item (indien niet).Daarom, als uw klant leest het verslag vervolgens business afwerking.

Voor de proef kwestie, is het mogelijk om het lab te vragen.voor uw bezorgdheid en voer een test daar?Deze test is zeer moeilijk uit te voeren in huis.In stralingsoverdracht modus.Je hebt een antenne en signaal generator te stellen:

a.) 1KHz 80% AM modulatie
b.) 1Vp-p swing per meter @ 3 meter
c.) Scan tot 1GHz op 1% frequentie increment stap.

Het product moet een goede ontkoppeling (juiste waarde en plaats), alsmede goede pcb lay-out.

Roger

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back