Embedded C

Er is geen verschil.
Embedded is gewoon een term om een stand alone beschrijven applicion zoals een wasmachine of wat dan ook, is dat AC programma ingesloten.

hoi,

Ik ben ook newbie voor Embedded C, maar ik denk dat mijn vriend btbass verkeerd is ongeveer waar per mijn kennis.

uptill i know Embedded C is de combinatie van reguliere (Normaal) C die wij gebruiken en Assembly Language (ASM).
ingebedde C kan je enkele bibliotheek bestand als header-bestand (bijv. reg51.h, die alle de haven en registreren verklaring met wat meer functies)
door eenvoudigweg de toevoeging van dit bestand bent u in staat om te werken met een haven of een register van je 8051 MCU wat je wilt.
Dit is de belangrijkste een verschil heb ik gemerkt.

deze voorziening is niet beschikbaar in de reguliere (Normaal) C.

hoop het wel, je hebt het idee gekregen.

Bedankt

weet je wat ebooks of site waar ik kan studie betreffende embedded C?

Hartelijk dank!

myql wrote:

weet je wat ebooks of site waar ik kan studie betreffende embedded C?Hartelijk dank!

aangepaste prog voor een specifieke toepassing
maakt het verschil voor c en embedded cToegevoegd na 53 seconden:aangepaste prog voor een specifieke toepassing
maakt het verschil voor c en embedded c

Koop of het bezit komen van een goedkope Microchip dev boord en schrijf een aantal C-code voor.U zal sneller leren door te doen wat praktischer dan het lezen van een boek!

Als u nog geen boek over embedded systeem, schrijf naar me.Als boek mogelijk verzamelen Michel Barr's op embedded C programmeren.

Embedded C en C zijn bijna hetzelfde, maar er zijn een aantal gegevenstypen in Embedded C voor het programmeren van de controllers die u niet kunt vinden in de normale C. U kunt doorlopen naar 8051 microcontrollers door mazidi.

I dont eens met deze stelling over data types.
Geef een voorbeeld.
Elk type kan worden typedefined in C.
Embedded C is gewoon C, niets meer, niets minder.
Het is slechts gericht op een stand-alone controller.

Hi Friends,

Nou, het verschil tussen Embedded C & C is dat, met de hulp van embedded C programmeren we kunnen direct gekoppeld met onze hardware zoals LCD, Toetsenbord, relais, enz.groeten,
Jitendra Kumar.Toegevoegd na 7 minuten:Hi Friends,

Nou, het verschil tussen Embedded C & C is dat, met de hulp van embedded C programmeren we kunnen direct gekoppeld met onze hardware zoals LCD, Toetsenbord, relais, enz.groeten,
Jitendra Kumar.

Het woord ingebed moet zeggen het allemaal.Zoals btbass reeds heeft verklaard ...embedded c is normaal c maar gebruikt voor processors die zijn ingebed in een of ander apparaat.Meestal deze inrichting worden niet gezien als computers zoals PC's, enz. C bestemd voor embedded systemen zal hebben meestal bibliotheken die zijn afgestemd voor specifieke microcontrollers bijvoorbeeld.8051 of Pic.Deze bibliotheken veranderen niet het feit dat het nog steeds ac compiler.De taal C is zeer klein en de meeste functionaliteit in de compilers komt in de voor extra bibliotheken.Er zijn een paar die 'standaard' en zal te vinden in bijna alle C-compilers bijvoorbeeld stio.lib

Speciale compilers zijn beschikbaar voor speciale embedded processoren.In dat geval moet, embedded C worden vertaald naar proceesor afhankelijk ASM, die ook een speciale functie over embedded C.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back