Elektrolytische condensator ESR op nul Hertz ..... dat wil zeggen DC?

Een condensator kan geen BSE bij DC. Als de spanning is niet te veranderen is er geen stroom - dat condensator is niet iets te doen. Keith.

de reden voor het stellen is dat deze condensator wordt opgeladen en vervolgens gebruikt om een ​​latching magneetventiel bedienen door het lossen van het door de spoel. ... Zodat de essentie DC wanneer zijn ontladen. Maar ik vrees dat de Zero Hz ESR kan goed hoog en slecht toleranties van onderdeel tot onderdeel (of batch tot batch?)

De ESR zal zeer klein zijn, maar de onmiddellijke huidige stijging zal waarschijnlijk worden beperkt door de spoelinductie. Wanneer u de condensator te sluiten op de spoel ik ben er zeker van ESR zal niet een probleem. Het is niet DC niet meer in die tijd. Keith.

Sorry Keith maar ik moet niet mee eens. Een elektrolytische dop heeft slechts een lage ESR wanneer het een hoge frequentie rimpelspanning ............... als het is gewoon ontladen, (stroom in een richting), dan is dit gaat betekenen de elektrolytische condensator zeer hoge ESR. -Moet u het controleren van de ESR is niet zo groot dat het de stroom die nodig is om de solenoïde vergrendeling vermindert. -Ik weet niet hoe vindt u de esr waarde die u nodig heeft, omdat datasheets dont citaat de nul hertz esr ..... ze alleen het citaat bij 120Hz typisch.

Sorry Keith, maar ik moet niet mee eens. Een elektrolytische dop heeft slechts een lage ESR wanneer het een hoge frequentie rimpelspanning ............... als het is gewoon ontladen, (stroom in een richting), dan is dit gaat betekenen de elektrolytische condensator zeer hoge ESR. -Moet u het controleren van de ESR is niet zo groot dat het de stroom die nodig is om de solenoïde vergrendeling vermindert. -Ik weet niet hoe vindt u de esr waarde die u nodig heeft, omdat datasheets dont citaat de nul hertz esr ..... ze alleen het citaat bij 120Hz typisch.
Het is wel grappig dat je antwoord op uw eigen thread (geopend met uw oude identiteit) en u zegt dat u het niet eens met de persoon die uw draad antwoordde ik geen idee welk antwoord juist heeft, maar ik ervanuit dat je je circuit probleem opgelost. Alex

Ik heb gedaan dit soort dingen in het verleden en de grenswaarde is de huidige X tijd om de solenoïde te bedienen ten opzichte van de spanning V tijd van de condensator. Ik gebruikte een 50mF om een ​​roterende golfgeleider-schakelaar (28V vermogen @ 4A) werken vanuit een 24V PSU, 100% betrouwbaar is voor minstens 5 jaar! Ik denk dat de ESR moet> 10% van de weerstand van de spoel zijn voordat je zorgen te maken. Openhartig

U kunt vertellen over de tijdconstante van de genoemde condensator-spoel (LRC) circuit, maar volgens de schakelsnelheid van de meeste spoelen, zal ik niet meer verwachten dan een paar tien of maximaal honderd ms. Zo duidelijk, de betrokken frequentiebereik is veel meer dan "nul" hertz. Eigenlijk is het niet te ver uit meestal aangegeven ESR frequentiebereik. Uiteraard is het mogelijk om een ​​condensatoren complexe impedantie (inclusief ESR) te bepalen over een veel groter frequentiebereik, van μHz of mHz tot MHz. Op basis van deze metingen, dan kunt u het ontwerp equivalente circuits en voorspellen van hun gedrag zeer precies. Maar ik betwijfel, dat je het nodig hebt voor uw toepassing.

De ESR van een standaard of een goede kwaliteit aluminium elektrolytische dop is vrij constant bij lage frequenties, de 120Hz ESR waarde in wezen hetzelfde zullen zijn voor de 120Hz te 120uHz, zal het meer te wijten aan temp dan freq verandering op deze frequenties. Dus als u wilt IR volt laten vallen bij het berekenen ontladen (of opladen) de 120Hz waarde zal fijn, groeten, Orson Cart worden.

De ESR van een standaard of een goede kwaliteit aluminium elektrolytische dop is vrij constant op lage frequenties.
Heb je meten? De gebruikelijke fabrikant specificatie laat niet toe om het gedrag te bepalen. Constant ESR verwijst naar een eenvoudige LRC equivalent circuit van de condensator. Het verlies factor grafieken, voor zover blijkt door fabrikanten suggereren, dat het verlies factor ~ f helling is op zijn minst een constante waarde een lage frequenties, die in feite sprake van een toenemende ESR, ergens tussen constante en ~ 1 / f nadert, en een RC ladder in het equivalent circuit.

Ja, meten we de intrinsieke weerstand van de condensatoren, en vinden dat de temp veel meer verschil dan de frequentie maakt het - onder de 100 Hz, groeten, Orson Cart.

Dank voor al deze Antwoorden, en natuurlijk, niet meer zeer gewaardeerd. Op een ander punt, chuckey, je vriendelijk beschreven dat je een 50mF condensator gebruikt bij 24V. Ik heb ook gemaild jezelf over dit, zoals ik het meest dankbaar zijn om te weten hoe je betaalt de 50mF?, Vooral als het werd gebracht door een geïsoleerde offline PSU .... want zowat elke vervelende offline PWM-controller van deze dag komt met ingebouwde "auto-restart", die schakelt de chip voordat een dergelijke grote secundaire caps te krijgen opgeladen. (In principe, de moderne PWM chips "denken" dat de grote secundaire cap is een overbelasting op de secundaire, en zo sluit zich naar beneden)

elke vervelende offline PWM-controller van deze dag wordt geleverd met ingebouwde "auto-restart", die schakelt de chip voordat een dergelijke grote secundaire caps te krijgen opgeladen.
Het is aan u of uit te voeren waar de huidige limiet werking op de secundaire, of het instellen van de primaire piekstroom tot een redelijk niveau zonder dat dit aanleiding een shut-down.

eem2am, Het probleem was dat onze telemetrie was een satelliet uplink controleren, het apparaat gekeken naar alle alarmen en stuurde ze terug naar het controle centrum op een RS232 link waarop kregen wij controle te dwingen op de link om over te stappen om te reserveren, enz. De geleverd omschakeling eenheid had dit grote draaiknop golfgeleider schakelaar in dat werd gewaardeerd op 28V 4A, en onze stroomvoorziening werd gewaardeerd bij 24V 1 A. We hadden gekocht en voorzien van een andere hogere macht voeding, maar dat zou hebben geleid tot meer problemen . Dus ik leg de 50mF over de schakelaar met een set van de relaiscontacten in het circuit. Om de kap heb ik een 20 ohm weerstand gebruikt vanaf de 1 A voeding te laden. Dus de switch werkte prima, maar er was drie seconden vertraging (terwijl de dop was het opladen) voordat hij zou (kunnen?) Weer bedienen. Als eenmaal het "hoofd" versterker had gefaald en we overgestapt naar de "reserve", zou er weinig zin in de mogelijkheid om onmiddellijk over te schakelen terug het gebroken "hoofd" versterker. Maar die optie was er na de drie seconden. Bij het testen was er een verwarrend neveneffect, nadat we overgestapt van de telemetrie unit uit, het eigenlijk blijven werken gedurende 30 seconden of zo te wijten aan de grote dop weer voeden de toevoerleiding via de 20 ohm weerstand. Openhartig

Dankzij chuckey, ik denk dat het misschien is hoe de douche bedrijf waar ik werkte moet het gedaan hebben. Ze hebben 30mF op de secundaire spoor, voor het sluiten van de kleppen water in het geval van stroomuitval.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back