Elektrische stresseren (EOS) schade in Power Supply Component

D

DoctorProf

Guest
Geschakelde voedingen zijn slecht voor het creëren tranients schakelen.Deze transiënten kunnen genereren stresseren gebeurtenissen in de controle / schijf circuits.EOS is typisch een van de grootste oorzaken voor veld terugkeer.Ik heb gesproken met verschillende bedrijven die staat EOS goed voor ongeveer 20 tot 30% van de totale opbrengsten van het veld.

Ik heb de opdracht om op zoek hoe we onze onderdelen meer robuust te EOS gebeurtenissen te maken.Ik heb onderzocht meerdere van de hoogste daders en vond de meest voorkomende aspect van EOS is gerelateerd aan de hoge stroom switchin node.Pins rijden deze knoop of controle van de spanning op dit knooppunt zijn het meest ontvankelijk wordt voor EOS voorwaarden.

Ik wil graag andere volkeren adviezen te krijgen over wat de bron is van EOS schade.Het is mijn ervaring dat de meeste van de EOS schade is gerelateerd aan een slechte lay-out of een slechte selectie van de componenten aangesloten op de controller / driver IC in voedingen.De toegevoegde capaciteit / inductie produceert schakelen lawaai dat veroorzaakt breuk in conponents en uiteindelijk vernietigen componenten.

Bedankt,

Dr.Prof

1.schieten door middel van hoge kant & lage kant MOS zal afbranden zowel MOS
2.dode tijd te groot zal afbranden lage kant MOS
3.indien hoge kant MOS en lage kant MOS andere wending aan hebben en uitschakelen vertragingen, de twee hierboven genoemde punten moet zorgvuldig worden gecontroleerd.

Wat voor soort schakelende voeding?Wat toepassingen?
Ik denk dat het circuit met meer vermogen zal het gemakkelijker worden beschadigd.

Bedankt voor de antwoorden, maar ik ben niet zo bezorgd over hij MOSFETS.Ik ben meer bezorgd over de controller circuits / MOSFET drivers krijgen beschadigd door de transiënten gegenereerd tijdens schakelen.

De referentie-ontwerp heeft geen storingen veroorzaken, maar niet alle klanten gebruik maken van de referentie-ontwerp voor hun aanbod.Als voorbeeld, de macht controller voor een Intel processor maakt gebruik van een 4 fase PWM-controller besturen van 4 sets van MOSFETS.De uitgang is geprogrammeerd te worden tussen 1,3 en 2,5 volt De chip wordt gevoed door de 5 volt ATX leveren.De pin die de uP voedingsspanning krijgt monitoren beschadigd EOS.Het mag niet meer dan de processor core voltage, maar toch opstaat geblazen aangeeft dat de spanning op de ingangen meer dan 5 volt of goed gaat onder de grond.

Dit is het type probleem dat ik probeer op te sporen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back