Electret microfoon aan ADC input

C

caringin

Guest
Hoi,

Ik heb een probleem hier.Ik
wil graag gebruik electret microfoon als de input voor ADC 0809, maar de digitale uitgang is willekeurig.Wanneer gebruik ik DC input direct de input van ADC, de respons is goed, ik bedoel dat als ik de 5 V DC (niet van de microfoon), de digitale uitgang is 11111111 (ervan uitgaande dat de vref = 5V en vref-= 0V) .Ik hecht het schema op de bijlage.Geef uw mening over het schema, dank je.
Laatst gewijzigd door caringin op 14 december 2005 6:18; bewerkt 1 keer in totaal

Het is allemaal verkeerd.Electret moet worden aangesloten op Vcc via een weerstand (je hebt waarschijnlijk vernietigd it).Wat is het doel van Graetz gelijkrichter voor ADC?Het speelt geen rol.

Leg uit wat je wilt ontwerpen.

Ten eerste, de microfoon is beter niet rechtstreeks verbonden met de levering, dient te worden vertekend door een weerstand.
Ten tweede, de functie van 2 bjts (denk ik) is uw pre-versterker, wat is de ingang impedantie en de winst van het?Er kunnen problemen in uw pre-versterker.Heeft u bevestigen het vooroordeel en de structuur van uw pre-versterker?

Hoi,

Ik heb het herziene schema, ik misplaatst het VCC op de foto, maar het daadwerkelijke op de juiste plaats, dus ik denk dat de ECM niet beschadigd worden.Ik
wil graag bij het opstellen van de ECM als de input.Bijvoorbeeld: als ik schreeuw naar de ECM, de digitale uitgang van de ADC is 1111 1111.Wanneer ik spreek normaal de uitvoer 1111 0000.Toen ik net fluisteren, de output 0000 1111.Als ik niet spreken, de output 0000 0000.Ik weet dat de realiteit niet zal worden dat leuk, maar ik ben er zeker van dat je mijn punt.

De 2 BJT's zijn voor pre amp sectie.Ik heb geprobeerd met behulp van LM741, LM390, LM358 maar zal niet werken.Dus, ik gebruik gewoon BJT.Er is AC signaal van de uitgang van BJT.Dat is wat me zorgen dat de preamp sectie werken.Rectifier diode is voor het herstellen van de stroom.Audio output AC signaal.Ik neem aan dat ADC input moet DC signaal, dus ik gebruik rectifier diode.

Dank u, ik nodig meer adviezen.

Enkele opmerkingen:
DC spanning op de ADC-ingang is waarschijnlijk meer dan 7V!
Bandbreedte van voorversterker is slechts 20Hz omdat 2.2u condensator aangesloten tussen collector en basis van de laatste transistor.
Graetz gelijkrichter heeft geen nut.Eigenlijk slechts een van de diodes heeft rectificatie functie, anderen zijn shortcircuited of constant achteruit vertekend beeld geven.Rechterbovenhoek diode en condensator kan optreden als piekdetector als input impedantie og ADC hoog genoeg is (geen gegevens).

Citaat:

DC spanning op de ADC-ingang is waarschijnlijk meer dan 7V!

Wat DC niveau: het is duidelijk dat uw transistoren zijn verschillend dan mijn modellen gebruikt worden in de simulatie.
Het is beter om gebruik constante amplitude ingangssignaal te testen ADC.Voice produceert random signaal en ADC output is elke test anders.
Bent u zeker u wilt meten piek waarde van de stem?

Citaat:

Voice produceert random signaal en ADC output is elke test anders.

caringin schreef:Citaat:

Voice produceert random signaal en ADC output is elke test anders.

Hoi,

Ik heb de grond als je vertelde me zo, maar het was nog steeds hetzelfde.Ik heb ook gebruikt ferriet kraal te scheiden van de digitale en analoge GND en niets ging beter.Ik gebruik microcontroller om de output van de ADC.Heb je enige ervaring met geluid als de input voor ADC?Laat het me weten over uw ervaringen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back