eindversterker

R

reilei

Guest
Toen ik het ontwerp PA, ik vind dat het gebruik van de typische circuit in het gegevensblad soms leiden tot slechte result.Furthermore, de aanbevolen Microstrip circuit altijd blijkt dat
de slechte prestaties in EDA simulation.How
doen dit gebeuren? Zou je het erg mij vertellen hoe kan ik de juiste route van PA ontwerp.
Door de manier, de PA transistor gebruikte ik waren uit
Ericsson en Motorola.

Gelieve preciezer met de specificaties van het ontwerp en omvatten bandbreedte, output-power-niveau en transistor gebruikt.Heb je geprobeerd te simuleren met MicrowaveOffice?

Het is moeilijk om goed te adviseren, zonder kennis over alle details over uw ontwerp, maar het klinkt alsof het gaat over een HF-PA.Het algemeen juist ontkoppeling van de voeding is een must in een praktische route.Ook niet vergeten dat voor GHz-bereik PA: s condensatoren niet altijd gedragen perfect.Bovendien is het gegevensblad specs zijn vaak typische waarden en de afwijking tussen de monsters kunnen in werkelijkheid worden merkbaar.Men moet ook aandacht besteden aan kleine details meestal niet gedacht; Vias bijvoorbeeld zal werken als kleine inductie bij zeer hoge frequenties.Het type van circuitboard laminaat ook een effect heeft.Vaak Teflon platen worden gebruikt.Ontwerp van Microstrip circuit houdt rekening met epsilon_r, die verschillend is voor verschillende circuit bord materialen.

Ik gebruik MRF21125 (Motorola) LDMOS macht transistor en het circuit operatie frequentie 2100M-2170M.The software ik gebruikt om te simuleren zijn Microgolfoven Office (versie 4.02) en ads1.5.The gegevensblad verstrekken drie input-en output Impedancefor 2100M, 2110Mand 2170M, Toen ik het gebruik van deze parameter voor de simulatie van de route wordt aanbevolen in het gegevensblad Ik vond het resultaat niet ideal.Now ik denk dat in PA ontwerp met behulp van de input en output Impedantie voor s-parameter simulatie (S11, S21, S12, S22) is niet genoeg is, welke parameter moet ik gebruiken en wat moet ik simuleren in om de beste prestaties in PA pcb boord? Dank u!

Ten eerste, je hebt de keuze van de klasse van uw PA zoals A, AB, B, C, F, G, H, HG ...wat betekent dat verschillende keuzes ...zeggen dat we kiezen voor klasse A, dat betekent dat je moet bias uw transistor in het midden van de VI characterics ...voor uw frequentiebereik 2GHz zou ik niet gebruiken verdeeld constanten, maar geconcentreerd (condensatoren, smoorspoelen ...)
PA u in het algemeen overeenkomen met de input en tunen S22 te hebben hoogste PAE (dit is een hoeveelheid om naar te kijken ...) stuur mij de configuratie die u wilt gebruiken i''l geven een kijkje in het ...dag

PA is altijd werk in nolinear gebied, dat S-parameter voor lineaire simulatie is geen gebruik in de akte.
Dus U moet gebruik maken van een model voor de simulatie van nolinear Ur circuit.Meestal de Spice model zal goed werken, hebben een U?
In MWO, kan geplaatst worden alleen al in nonlinear lib element venster, terwijl in ADS, U moet input elke parameter door Ur zelf.

Succes.

Maar ik geloof toch dat het niet gebruiken om veel tijd te ontwerpen en te simuleren, voor de S-parameter de manufactue geleverd is alleen voor kleine signaal,
en de spice model zij geleverd is niet accutate genoeg zijn.Volg gewoon de toepassing nota, gebruik dan de mictosrip met dezelfde impedantie ANE elektronische lengte, en de cappacitors met waarde evenredig aan 1/frequency.
Dat is OK.

Onthoud echter dat als je gebruik maakt van niet-lineaire simulaties je beter doen een toon simulatie.Ik stel voor dat je ook kijken naar Pin-steenbolk curve, die de compressie punt, kijk harmonischen niveau dat moet worden gehouden niet zo hoog en bij PAE = steenbolk / (Pin PDC)

Waarom is niemand kiezen waarin Large-Signal Analysis.Men kan niet een nauwkeurige output PWR lees alleen vertrouwen op de kleine-signaal en S-par zijn klein-signaal.

Alleen degenen die niet weten,
het ontwerpen van een PA met grote signaal analyse bestaat uit het uitvoeren van een Load-pull-analyse voor het bepalen van de Zopt.Dan is uw matching afhangt.Er zijn stappen te volgen maar als je naar DesignGuideLine in A / D / S en volgende op hetzelfde moment een aantal boeken (Walker is 1), dan kunt u het goed.
Als er meer details nodig, kunt u vragen.

Hoe zit het met de bias toestand?

Inzamelaar / Riooldeksels huidige?Vcc / Vdd?

In het algemeen,
hoe hoger de afvoer / verzamelaar spanning, hoe meer kracht je kunt ontwikkelen in een lading ((e ^ 2) / R).Ook,
hoe hoger de stroom, de hogere macht ((I ^ 2) * R).Uiteraard kan het apparaat niet met oneindige spanning /
stroom, zodat je moet kiezen dat past.U bent meestal vast met een VCC want misschien bent u bezig met een mobiele telefoon, zodat u slechts drie volt.Dan moet je een hogere stroom.Als uw versterker is 100% efficiënt, dan VDD * IDD zou uw vermogen.Maar dat is niet het geval, zodat u meer DC volt of huidige aangezien de rest van het vermogen verloren gaat als warmte in de inefficiënte transistor versterker.
En ik ben het eens, S-parameter en lineaire simulaties zijn niet veel hier.Je moet gebruik harmonisch evenwicht en bron / belasting trek simulaties te doen van de baan rechts.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back