EEPROM - manieren zij kunnen worden benut

D

Ducados

Guest
Hallo iedereen, Ik heb een vraag over EEPROM.

.

Voor zover ik kan zien, zijn ze gebruikt voor het opslaan van gegevens (ongeveer 1k), zijn ze een beetje traag te schrijven (hoewel er zijn flash-versies een beetje sneller), en mijn vraag is, zijn er nog andere manieren waarop zij kunnen worden benut.Ik heb een beetje pic programmeren met de microchip PICKIT 2 en MPLAB IDE en hebben een EEPROM programmer met enkele monster EEPROM verworven.

Ik denk dat je het over de I2C eeprom.vergeten dat er de on-board eeprom maar slechts 256 byte.Either way it is snel genoeg voor de meeste toepassing.Ik stel u experimenteren met hen sinds u've de tools gekregen.succes.

Microchips SPI EEPROM's kunnen klok op 20MHz en maximaal te 1M bits.

Ik heb een aanvraag in gedachten dat een zeer lange seriële datastroom en de 25-serie chips nodig hebben automatische adres verhogen dus door gewoon hun een startadres en dan schakelen de klok pin moet het mogelijk zijn om seriële data rechtstreeks vanuit de data-uitgang pin.

Brian.

Hoi,

Vergeet niet de Pickit2 programma kan een selectie van EEprom chips - zie de Me Lees in de PK2 toepassing.

Terwijl 256 bytes EEPROM is gebruikelijk op veel 16F chips, een goed paar van de 18F chips komen met 1K bytes, wat tot 4K bytes.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back