eenvoudige spanning versterker met BJT?

D

david90

Guest
Ik heb een terminal met een spanning die kan gaan 0 tot 0,2 volt. Hoe kan ik gebruik maken van een BJT transistor om de spanning te versterken, zodat 0,2 volt wordt versterkt tot 5V en 0,1 is 2,5 V? Sinds BJTs gate drempel spanning is ongeveer 0,7 V, is het mogelijk om het te gebruiken om een 0,2 V signaal te versterken?

Betere oplossing voor de versterker werking van enkele levering is een opamp zoals CA3140 die gemakkelijk omgaat met uitgangsspanningen van 0 tot 5V, maar als je moet gebruiken BJTs moet je een differentiële versterker ontwerp met PNP transistoren en NPN eindtrap .. voor een voorbeeld zie bijgevoegde foto .. Groet, IanP

Het spijt me, vertel me alsjeblieft waar is de Vin, en waar is de Vout van het circuit? dank u

Op zoek naar het circuit zal ik zeggen, Vout is de plaats waar u krijgt uw Feedback (Collector van de CE-podium), zodat aan de rechterkant van uw circuit, Vin in uw linker ingang van de Dif werkgebied.

Ik denk dat je direct een gemeenschappelijke emitter versterker te gebruiken. Wat is er mis mee.?

Ik denk dat je direct een gemeenschappelijke emitter versterker te gebruiken. Wat is er mis mee is.?
Er is een 0,6 V drempel op de voet als u een npn gebruikt. Het is beter om vertekening van de npn dan capacitatief koppeling in de 0.2V signaal. Gebruik emitter en collector weerstanden om de winst te geven 5/0.2. Perhap 5k collector, 200 emitter. Capacitatief echtpaar de uitgang. Als u DC, gebruik maken van de 0-0.2V signaal naar een pnp rijden door een bias resister. Iain

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back