Eenvoudige sinus oscilator

B

barrybear

Guest
HELP ik heb een selectie van kleine Sinewave oscilator circuits te bouwen, zodat studenten kunnen gebruik maken van de vakjes om de signalen te meten en te registreren. Ik moet zes circuits die zul worden geleverd met 12 volt DC van bank voedingen. Ik heb een paar circuits, maar ze zijn niet stabiel genoeg en de frequenties van mijn circuits blijft drijven. Kan iemand mij direct naar een eenvoudige schakeling die in staat van het verstrekken van 20 Hz tot 20 kHz sinus. Bedankt voor eventuele antwoorden

Ik heb een eenvoudige 2 hz sinwave circuit (in OrCAD) met diodes en res, maar u hebt een driehoek spanningsbron [size = 2] [color = # 999999] Toegevoegd na 1 minuut: [/color] [/size] I hebben een eenvoudige 2 hz sinwave circuit (in OrCAD) met diodes en res, maar u hebt een driehoek spanningsbron

Wien brug oscilatror Will leuk zijn denk ik. De winst van de opamp moet worden ingesteld op 3 met behulp van feedback weerstand en de serie weerstand tegen de input pin. De Oscillator tank is een RC Wien Bridge, waarvan freq is 1 / (2πRC). In elk standerd elektronica boek dat u vindt het denk ik.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back