eenvoudige led dot matrix met behulp van 8 * 8

I

imranshouket

Guest
Hi guys, ik ben op zoek naar een 8x32 matrix met behulp van de bijgevoegde schema te maken, want ik ben met behulp van het proton ontwikkeling suite, krijg ik de war over hoe de code voor te schrijven. Gelieve indien some1 kon c het schema en voor mij een simpele code die kan activeren van alle coloums of rijen te schrijven. PS de bijgevoegde schema is niet mijn persoonlijke schema, ik heb het op een forum. [Size = 2] [color = # 999999] Toegevoegd na 3 uren 49 minuten: [/color] [/size] Hey guys kunt u any1 om hier te helpen

Ik ben niet code te schrijven voor jullie, maar ik kan je vertellen hoe het werkt, dan kunt u code schrijven zelf. Poort A, (RA pinnen) is de kolom adressen, Port B (RB pinnen) is de rij data. Je moet werken uit het lettertype informatie zelf, dan is het adres van de kolom op RA en de gegevens voor de LED's in die kolom op RB. Bijvoorbeeld, als u alle RA pinnen lage u het adres van de Fürst kolom en als je 0x55 op de RB pinnen zou je andere LED's krijgen op deze kolom te branden. 0x55 is 01010101 in binaire en waar sprake is van een '1 'in het nummer, het bijbehorende lampje gaat. Brian. [Size = 2] [color = # 999999] Toegevoegd na 4 uur 50 minuten: [/color] [/size] Wees voorzichtig om ervoor te zorgen dat uw LED's kunnen 5V weerstaan in omgekeerde richting. In dit ontwerp, de polariteit omkeert wanneer de LED uit is. Brian.

Het is niet een goed ontwerp, de 1 / 32 plicht zal de LED's zeer afm.

Hey bedankt voor de info, ja de LED licht omhoog te doen dimmen, Als ik ULN2803 zou dat een goed idee.

jongens kunnen any1 stel me of mij een link naar een beter ontwerp, waar ik zou kunnen krijgen van de leds verlicht meer helderder.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back