Eenvoudige DC motor werkt niet zonder LED

S

suwaii

Guest
hi ik probeer om de eenvoudige DC motor control te maken door trsnasistir maar de motor zal niet werken, maar als ik de LED in plaats van de DC motor het circuit zal werken en de LED knippert in de bijlage wordt het circuit kan je me vertellen wat is de fout in het circuit

Wat is de spanning van de motor? check it en probeer de motor direct uit te voeren voor de proef

precies ik weet niet, maar als u de motor direct met 5V zal zelfs werk probeer ik 10V te gebruiken in het circuit, maar de motor werkt niet

Controleer ook de breedte van de pulsen - als ze te smal, de motor niet in staat om te beginnen te draaien.

Hoi, Je kan de basis weerstand aansluiten rechtstreeks naar +5 V voor de check of de transistor is dood of functies (maar met de motor als lading) ... K.

Hi, controleer dan de spanning over de motor met behulp van DVM wanneer het wordt uitgevoerd modus. Hoop dat je het circuit, zoals hieronder beschreven Ik controleerde het en merkte geen problemen wat betreft bassa

Aangezien u PWMing deze moet u toevoegen een vrijloop diode. Als u alleen op uit-regeling moet u een aantal circuits toe te voegen aan de collector spanning vast te klemmen. Anders bij uitschakelen van de collector spanning zal toenemen totdat de transistor kapot.

Je moet proberen op zoek naar een H-brugschakeling, dit is 'de rigueur "voor DC-motor rijden.

Bedankt voor al ik denk dat ik u de redenen .. de spanning aan de basis van transistor moet lager zijn dan spanning die aan DC moto verbinding te maken transistor i spanning van base = 1.5V met serie weerstand 100 wordt de DC motor work.Howver wanneer de basisspanning gelijk voltage van DC motor die verbinding maken met verzamelaar van trnasistor dan de DC-motor zal niet werken: D

Hi 1. Ik denk dat je 5 volt als een trigger naar de basis van de transistor maar met een veel grotere ressistor de spanning acctually ligt aan de basis verlagen. (Uiteindelijk is de huidige toch geactiveerd) 2. vergeet niet het vliegwiel diode anders de transistor zou kunnen geboren. kunt u zien hoe de diode zetten: http://www.quacktu.com/circuits/solenoids_and_rileys.html [/url]

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back