eenvoudige 3V serial sensor <=> 5V Pic-interface?

T

tgq

Guest
hi Ik wil een 3V serieel apparaat op een 5V PIC processor Hoe kan ik eenvoudig (opencol, opendrain?) aan te sluiten * 3V sensor naar 5V pic in * 5V foto naar 3V sensor in bedankt

Hoi, * 3V sensor naar 5V pic in-check als de minimale spanning van "een" logische toestand van de output is dan minimum ingangsspanning voor "1" toestand van de foto. zo ja, rechtstreeks aansluiten op hen. zo niet, dan kunt u gebruik maken van een lage drempel spanning mosfet zoals BSS138 om ze te verbinden. maar wees voorzichtig, zal de fase van uw signaal worden verschoven met 180. * 5V foto naar 3V sensor in-als de snelheid is niet hoog (tot honderden kHz) kunt u een rezistive spanningsdeler gebruiken om "een" logisch niveau aan te passen van 5V naar 3V.

de beste manier is het gebruik van een niveau vertaler. bijvoorbeeld MAX3001E van maxim

hi tgq controleren of uw sensor kan accepteren 5V ingangssignalen (de meeste 3.3V logica kan) zo ja kunt u de 5V output gewoon aansluiten op de 3,3 V-ingang. Ook gewoon je 3.3V uitgang te sluiten op de foto-ingang, zonder een level converter, moet dit werk bijna altijd ... Als je niet nodig hebt een eenvoudig niveau converter. Ik heb een zelf gebouwd een een paar dagen geleden gepost, vinkt u mijn berichten. vriendelijke groeten

hi all i 'cross-gecontroleerd' voor mijn vraag van de verschillende H / L spanningen: * de 3,3 V serie sensor is niet genoeg H-niveau op voor de foto-ingang * de sensor in kan niet accepteren 5V cman dankzij vond ik je foto, maar ik nagedacht over een simpele BS170 + drain weerstand op het niveau converters te bouwen

Ik zag een aantal notities app als deze. pull up 3v input naar 3v VCC, sluit het aan op 5v foto output via diode (katode naar foto)

we gebruik hebben gemaakt van 5 V 232/485 chauffeurs om onze 3 V-systemen met behulp van eenvoudige weerstand verdelers. Als C-man al eerder zei, moet het geen probleem om de 3 V-uitgang aansluiten op een 5 V-ingang systeem sinds 3 V wordt beschouwd als de logica hoog. Toch kan het aansluiten van een 5 V output naar een 3 V-ingang systeem slecht nieuws. Er eenvoudige weerstand tussenschotten kan doen de truc. Ajay

[Quote = Ajay] het mag geen probleem zijn om de drie V-uitgang aansluiten op een 5 V-ingang systeem sinds 3 V wordt beschouwd als een logisch hoog Ajay [/quote] hi dat is niet zo eenvoudig, sommige 3V-apparaten kunnen niet leveren meer dan 70% Vdd, kan deze te laag zijn voor sommige 5V ingangen, bijv. in mijn geval met PIC High minimum ingangsniveau

5V naar 3.3V 74LCXxxx (of 74LVXxxx) lage spanning met 5V tolerant ingang 3.3V en 5V meestal kun je direct aansluiten op 5V TTL-of input pin

[Quote = tgq] [quote = Ajay] het mag geen probleem zijn om de drie V-uitgang aansluiten op een 5 V-ingang systeem sinds 3 V wordt beschouwd als een logisch hoog Ajay [/quote] hi dat is niet zo eenvoudig, sommige 3V-apparaten kunnen niet het aanbod meer dan 70% Vdd, dit kan te laag zijn voor sommige 5V ingangen, bijv. in mijn geval met PIC High minimum ingangsniveau [/quote] Bedoel je dat de trek op uw sensor is zeer zwak? Het steekt ongeveer 2,1 V zo hoog en 0,6 zo laag. Nou, ik zou zorgen maken over ruis marges in dat geval. Waarom is de pull-up zo zwak op de sensor? Ajay

vraagt de constructeur: lol: serieus, ik kan de sensor voltage in de buurt van zijn maximale verhoging, dus ik kan de gewaarborgde minimum-uitgang voor de PIC minimale input te krijgen gelukkig is het apparaat niet in een lawaaiige omgeving

een goedkope oplossing is van 5 tot 3 met een zener 3,2 V en een resitor in serie. 3 tot 5 kunt u gebruik maken van een BJT trnastor in on-off voorwaarde bestuurder 5volts

De meest kosteneffectieve oplossing om 5v terug te brengen tot 3V logica is 5V --- {4k7 en 47pf parallel} --- 3V Het werkt perfect.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back