eenvoudig dsPIC microcontroller

E

engr_najam

Guest
Hi;
Ik wil gaan werken aan dsPIC microcontrollers na het werken op PIC18, kan iemand please suggest me die een eenvoudig dsPIC microcontroller te beginnen.?

Regards;
Najam

Een u vooral gericht op dsPIC (signaal processors) of algemene 16-bits processoren (ook PIC24)?

Hoi,
Welke dsPIC, 33F en 30F?
Ik heb geleerd de 33F in C30 taal en mikroBASIC en voelen veel meer comfortabel in mikroBASIC.Er zijn 3 varianten van de PIC33F, GP, GS en MC-serie, GP - General Purpose, GS - Switching Power Supply, MC - Motor Control.
Ik ben momenteel met behulp van de GP-serie, meestal, dsPIC33FJ16GP304.
Ik vond geen goede boek over dsPIC33, maar de handleidingen van de Microchip website zijn superb.De referentie handleiding en datasheet genoeg zijn om de dsPIC33 leren.
Je moet beginnen met de handleiding en datsheet en ga via hen.
Als u verdere vragen post en benodigde informatie hier, ik zal proberen om u te helpen.
Bovendien, als je dsPIC30 kiest, er is een boek van Mikroelektronika op hun website plus uiteraard datasheet en vindplaats handleiding.
Tahmid.

Thanks a lot for ur Tamid uitvoerige antwoord.
welke serie van deze microcontroller zou beter zijn voor mij als ik geïnteresseerd ben ik een eenvoudige data-acquisitie schakeling die het ontwerpen van een ingebouwde ADC'd, hoog genoeg hebben sampling rate en kunnen een USB-poort.
Zal wachten ur soort antwoord

NAJAM

Hi najam,
Ik denk GP series als je geen SMPS PWM of Motor Conrol PWM nodig om in deze toepassingen voor.
Kies een met voldoende I / O en geheugen, dus hoe zit dsPIC33FJ32GA004 / dsPIC33FJ64GA004.Maar als je met USB-u hoeft te gebruiken, aangezien PIC24 dsPIC bevat geen USB.In dat geval neem een kijkje op PIC24FJ64GB106.

Hi Tahmid;
En de beste compiler met verwijzing naar dsPIC of PIC24.
Momenteel heb ik experiance van Visual C en weinig over Proton IDE dat Basic taal gebruikt voor de programmering.

Hoi,
Uitgaande van uw ervaring van zowel C en BASIC taal, mijn aanbeveling aan u zal worden ofwel mikroC of mikroBASIC van Mikroelektronika.Er zijn andere goede compilers zoals C30, maar de samenstellers van Mikroelektronika hebben geweldige bibliotheken die werkelijk nuttig zijn.C30 is niet slecht.Uw keuze.Ik gebruik meestal mikroBASIC, hoewel ik ben ook bekend met C30 en mikroC.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back